بسته‌ی فرهنگی


توی همون دو سه صفحه اولش فهمیدم که با یه کتاب خیلی جذاب مواجهم و دلم نیومد تنهایی بخونمش. متین معمولاْ خیلی سخت جذب داستان بلند و رمان می‌شه. بیشتر اهل شعر و داستان کوتاهه!

ولی با خوندن همون دو سه صفحه متین هم جذبش شد و تا وسطهاش رو دوتایی با هم خوندیم.


هنوز تمومش نکردم ولی کاملاْ‌ مشخصه که "طوفان دیگری در راه است" یکی از بهترین کتابهاییه که تا حالا خوندم و توی لیست کتابهای دوست داشتنیم رتبه‌ی بالایی می‌گیره.



توی این مدت یکی دوتا کتاب دیگه هم خوندم. نمایش‌نامه‌ی "افرا"ی بهرام بیضایی که تئاترش چند وقت پیش روی صحنه بود. من کلاْ نمایشنامه‌های بهرام بیضایی رو دوست دارم. سیاوش‌خوانی و ‌پرده‌ی نئی و حالا افرا رو ازش خوندم و هر سه تا رو خیلی دوست داشتم.


نمایش‌نامه‌ی "خرده جنایتهای زناشوهری" هم جالب بود. گرچه احتمالاْ تله‌تئاترش با بازی فروتن و نیکی کریمی خیلی جالب‌تر بوده. حیف که ندیدمش...



خوب، جونم براتون بگه از فیلمهایی که این چند وقته دیدم.


راستش نمی‌دونم در مورد the reader چی بگم. چون از دیدنش لذت بردم اما اونی نبود که باید باشه! یک خورده زیادی تبلیغ یهودیت رو کرده بود و ماجراش هم اونقدر که فکر می‌کردم، خاص و متفاوت نبود!



اما revolutionary road رو خیلی دوست داشتم. شاید چون خیلی شبیه زندگی آدمهای امروزی بود. پر از روزمرگی و پر از ترس برای تغییر این همه روزمرگی...



چهار پنج قسمت از سریال پریزن بریک رو هم دیدیم. بد نیست ولی به نظر من اون جوری که بعضیها می‌گن خیلی از لاست قشنگتره هم، نیست. البته شاید قضاوت یک کمی زوده.



دیگه ...


راجع به تئاتر " کوکوی کبوتران حرم" هم که یه ذره نوشته بودم. راستش اونقدر قشنگ بود که اگه اون اتفاق نمی‌افتاد حالا حالاها لذتش برامون می موند.


زندگی 12 تا زن از پنجره‌ی یه زائرسرا توی مشهد!  زندگی 12 تا زن با تمام دغدغه‌ها و مشکلاتشون.



و یه چیز دیگه که بد نیست معرفیش کنم یه مراسم تعزیه‌خوونیه که تا سه شنبه توی خوانسار برگزار می‌شه و نمایش تعزیه رو به صورت مستقیم می‌شه اینجا ببینین. هر روز ساعت دو و هر شب ساعت هشت. برنامه‌ی نمایشها هم اینجاست.





پ.ن: از این به بعد سعی می‌کنم حداقل ماهی یه بار یه بسته‌ی فرهنگی داشته باشم. این طوری خودمم وادار می‌شم کتابهای بیشتری بخونم و فیلمای بیشتری ببینم و ...

نظرات 10 + ارسال نظر
نازلی شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 13:56 http://darentezarmojeze.blogsky.com/

منم از فیلم جاده انقلابی خوشم اومد خیلی خوب بود. البته یه کم آدم رو عصبی میکرد.
کمی که بگذره و prison break رو ببینی معتادش میشی.
منم کارای بیضایی رو خیلی دوست دارم واقعا این آدم یه هنرمند واقعیه.
موفق باشید.

سحربانو شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 14:01 http://samo86.blogsky.com

فکر خیلی خوبیه ، من که خیلی خوشم اومد ، این جوری ما هم با خیزای فرهنگی بیشتر آشنا میشیم:)

صید قزل آلا در مدرسه شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 14:44

سلااااااااااام

بسته ی فرهنگی جذابیه

البت که تئاتر خرده جنایتها هیچ رقمه با قدرت کتابش برابری نمی کردُ به جان خودم!

تینا شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 14:57

ای خدا.... من چرا انقدر هی دلم آب میشه خب!

شمع سحر شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 16:39 http://bahareomr-2.blogfa.com

آ ره منم خوندم کتاب واقعا زیباییه منظورم کتاب طوفان دیگری در راه است. بسته ی فرهنگیم خیلی خوبه که هر ماه بنویسی.

باران شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 18:59 http://baran.special.ir

چه کار جالبیه این که بسته ی فرهنگی گذاشتی...

چه طوری خوبی؟ از این ورا خانومی؟

منظورم این نبود که جشن عروسی نداشته باشیم. منظور این بود که جشن عروسی هرکس جوری باشه که خودش ازش لذت ببره و کاری بکنه که برای خودش خوشایند باشه....

چنگود شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 19:49 http://changood.blogfa.com

خوش به حالت چه قدر حسودیم شد نمی دونم چه مرگمه این همه کتاب و فیلم دورو برمه اما سراغشون نمیرم

معلمی از بهشت شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 21:20 http://soular.blogfa.com/

دوتا فیلم اول به اضافه ی هشهتا فیلم دیگه تازه خریدیم هنوز فرصت نکردم ببینمشون. اما مطمنم مهدی فیلم بد نمی خره.

قله نشین یکشنبه 4 اسفند 1387 ساعت 08:17

سلام دوست جوون
منم یه مدته رفتم تو خط تماشای فیلم و سریال
الانم دارم سریال DESPIRATED HOUSEVIWES رو تماشا میکنم ۱۱ تا دی وی دیه که من هنوز تازه دی وی دی ۴ رو تموم کردم
شاد باشی

گندم سه‌شنبه 6 اسفند 1387 ساعت 16:18 http://www.gandomsa.persianblog.ir

خیلی از این بسته ی فرهنگیت خوشم اومد.قبلا هم برات کامنت گذاشته بودم ولی تحویل نگرفته بودی

کتابهای استاد بیضایی همیشه عالی بوده و از اون عالیتر اجراهای همون نمایشنامه هاس که خودش کارگردانی میکنه.
به قوله یه دوست:خدایا شکرت تو دوره ای به دنیا اومدم که میتونم اجراهای بیضایی رو ببینم.

حالا که اهل تئاتری بهت پیشنهاد میکنم کار آمادئوس رو هم ببینی.البته اجرا خیلی تاپ نیست ولی به یه بار دیدنش می ارزه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد