کتابخونه...


بیشتر ما وقتی می خوایم یه کار خیر بکنیم به این فکر می کنیم که از نظر مالی کمک کنیم، لباس و غذا تامین کنیم و ...


ولی من فکر می کنم، بالاخره این بچه ها، بچه هایی که شاید وضع مالی خوبی ندارن و به سختی زندگی می کنن بزرگ می شن. بزرگ می شن و شاید وقتی بزرگ شدن اونقدر براشون مهم نباشه که توی بچگی چی می پوشیدن و چی می خوردن.

ولی اونا هم مثل همه ی ما یادشون می مونه که اولین بار چه کتابهایی خوندن و از چه کتابهایی لذت بردن و چه کتابهایی طعم تلخ زندگیشون رو یک کمی براشون شیرین تر کرده و ...

کتابها همیشه با آدمها می مونن و ناخودآگاه روی آدمها اثر می ذارن...

دلم می خواد دومین گلی که توی باغچه مون می کاریم یه کتابخونه ی کوچیک باشه.

یه جایی رو می شناسم که از بچه های بی سرپرست نگهداری می کنن. به این صورت که هر چندتا بچه با یه مربی زندگی می کنن! سن بچه ها از نوزاد شروع می شه تا پونزده سال...

بنابراین می شه یه کتابهایی توی گروه سنی کودک و نوجوان براشون تهیه کرد...


دوست دارین توی این کار هم بهم کمک کنین؟ کتابهایی دارین که از اون دوران براتون یادگار مونده باشه؟ بهم معرفیشون می کنین؟

دلم می خواد توی قدم اول از نمایشگاه برای بچه ها کتاب بخریم. ولی این کار رو ادامه می دیم و هر چند وقت یه بار چندتا کتاب به این کتابخونه اضافه می کنیم.

 اگر دوست دارین توی این کار باهامون شریک باشین یه سر به باغچه‌ی کوچیکمون بزنین...


نظرات 5 + ارسال نظر
مهراب شنبه 19 اردیبهشت 1388 ساعت 09:37 http://mehrab.blogsky.com

سلام

دوست من اگه تهران بودم حتمآ کمک میکردم ولی


کار بسیار زیبایست دنبال کن موفق باشی

مریم شنبه 19 اردیبهشت 1388 ساعت 09:51 http://maryamkadeh.persianblog.ir/

سلام...عالیه

روناک شنبه 19 اردیبهشت 1388 ساعت 10:36

من و نورا هم همه کتاب های بچگیمون رو هدیه دادیم به یه موسسه خیریه
به جز چند تا که خیلی خاطره داشت برامون که نگه داشتیم

سوسن جعفری شنبه 19 اردیبهشت 1388 ساعت 11:38

دقیقاً! اولین کتاب ... اولین کتابی که خواندم، برای من، برای ما، برای دیگران از معلم شهید شریعتی بود



همیشه به خیر و خوشی عزیزم.

گیتی شنبه 19 اردیبهشت 1388 ساعت 15:37 http://giiitiiii.blogfa.com/

خیلی فکر خوبیه مستانه... امروز که رفتم خونه حتما یه نگاهی به کتابام می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد