بسته فرهنگی!


خوب انگار بعد از مدتها بالاخره نوبت بسته‌ی فرهنگی رسید.


کافه پیانو رو خیلیاتون خوندین و نظرتون رو راجع بهش گفتین. من این کتاب رو دوست داشتم. سبک نوشتنش رو. یه جورایی انگار از زندگی عادی بنویسی. زندگی که خیلی هم فراز و نشیب نداره. اما اگه همین زندگی عادی رو قشنگ بنویسی خوندنی می‌شه.



مهمانسرای دو دنیا یه نمایشنامه از امانوئل اشمیته. طولانی نیست. شاید دقیقاً قد دیدن یه تئاتر وقت می‌گیره و وقتی تموم می‌شه حس می‌کنی که یه تئاتر جلوت اجرا شده بوده. ماجرای چندتا آدمه که بر اثر حوادث مختلف به کما رفتن و معلوم نیست که می‌میرن یا برمی‌گردن توی دنیا! به نظر من تئاتر خیلی قشنگیه و مخصوصا آخرش خیلی قشنگ تموم می‌شه.



زمانی یک اثر هنری بودم کتاب دیگه‌ایه از امانوئل اشمیت. از این کتاباییه که یه ظاهری داره و یه باطنی. باطنش یک کمی فلسفیه ولی ظاهرش هم قشنگه. داستان یه کسیه که از زندگیش خسته شده و می‌خواد خودکشی کنه و یه مجسمه‌ساز بهش پیشنهاد می‌کنه به جای خودکشی، تبدیل بشه به یه شی! به یه مجسمه‌ی زنده!



رویای تبت از فریبا وفی، کتاب خاصیه! یه کتاب سیال ذهن! منظورم اینه از این کتابایی نیست که از یه جا شروع بشه و به یه جای دیگه تموم بشه. یه کمی آدم رو می‌پیچونه! من معمولا این جور کتابها رو زیاد دوست ندارم. ولی این یکی بد نبود! البته این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی گلشیری و جایزه‌ی مهرگان ادب هم هست.



لبخند مونالیزا فیلم لطیف و دوست داشتنیه! ماجرای یه خانوم معلمه که تاریخ هنر تدریس می‌کنه و برای درس دادن به یه مدرسه‌ی جدید می‌ره و سعی می‌کنه روشهای جدیدی برای کنار اومدن با شاگرداش پیدا کنه و درک می‌کنه که دانش آموزا چه مشکلاتی دارن و برای حل مشکلاتشون بهشون کمک می‌کنه.



نیوه مانگ ساخته بهمن قبادی، فیلم خاصیه! ماجرای یه گروه موسیقیه که قراره از کردستان ایران برن کردستان عراق و اونجا برنامه اجرا کنن. فیلم ساختار قشنگی داره! فیلم لذت بخشیه اما داستان و فیلمنامه اون خیلی قوی نیست. گلشیفته و هدیه تهرانی هم توی اون بازی می‌کنن!




نظرات 15 + ارسال نظر
بهاره شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 10:30 http://ROUZMAREGIHA.BLOGSKY.COM

مرسی از معرفی اینهمه چیزا خوب دوستم.
از اینهمه من فقط کافه پیانو رو خوندم و لبخند مونالیزا رو دیدم
پ.ن. من پسورد رو فراموش کردممیشه لطفا یه بار دیگه بهم بدیش؟

خانوم بستنــــــــــــی شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 11:29

کافه پیانو رو خیلی دوست داشتم..نیوه مانگ رو چون هم زبون بازیگرا هستم خوب درک کردم..زمانیکه یک اثر هنری بودم رو تو قفسه جز کتابای در دست خوندن گذاشتم..بقیه رو هم متاسفانه نه می شناسم نه خوندم..لبخند مونالیزا هم تازه گرفتم هنوز ندیدم

موفق باشی عزیزم

سیندخت شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 11:49

کافه پیانو رو هنوز نخوندم ولی توی برنامم دارم...مهمانسرای دو دنیارو هم امتحان میکنم...رویای تبت رو خوندم و خیلی دوستش داشتم...دیگه دیگه...باید این فیلم لبخند مونالیزا رو هم ببینم...مرسی...

سمیرا شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 12:11 http://whiterainbow.persianblog.ir

فیلم نیمه ماه و لبخند مونا لیزار و دیده بودم و جفتشونو دوست داشتم .مخصوصا لبخند مونا لیزا.
از کتابهام کافه پیانو رو خوندم و اونم خیلی دوست داشتم. خیلی جالبه سلیقه کتابی و شعری من و تو خیلییییییی شبیه .

هانیه شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 13:02 http://aztobato.persianblog.ir

فکر کنم دو تا از توصیه‌هات رو گوش کنم. ممنون

[ بدون نام ] شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 13:03

میگه رمز شوما اشتباه میباشد ...

سرتو گول مالیدن

اخه کافه پیانو ...

منم خیلی دوسی دارمش ... اما اونای دیگرو نخوندم ... یاداشت میکنم

•*..*• بانو تمشکی •*..*• شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 13:04 http://tameshki.com

اون نظر بالائی بنده بودم

نوشی شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 13:28 http://tameshki.com

اها ... کشفش کردم !!

دستت درست میخوانم !!

قوربان شوما

مینا شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 14:57

به پیشنها گبلاسی اومدم ولی خوشحالم که اومدم. ممنون خیلی قابل استفاده بود.

گلابتون شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 15:16 http://golabi-golabatoon.persianblog.ir/

کاشکی حوصله داشتم .... اینا رو میگرفتم واسه تابستونم و میچسبیدم به پروژه !

خانمه شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 16:37

هر چی فکر مبکنم رمزت یادم نمیاد

سایه شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 18:00

خیلی ممنونم مستانه جون برای پسورد.واقعاً لطف کردی بهم

سرور شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 19:03 http://ssoorroor.blogsky.com

خانوم واقعا ممنون از بسته فرهنگیت !!

راستی من کتاب دا رو دارم می خونم!! ناگفته ها داره...شما بهم معرفی کردین!!

خانوم زیگزاگ شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 22:53 http://Daily.30n.ir

اگه از نمایشنامه‌ی امانوئل شمیت خوشت اومده پیشنهاد می‌دم خرده جنایت‌های زناشوهری رو هم بخونیش! فوق العاده‌س

shila یکشنبه 3 خرداد 1388 ساعت 03:13

salam
man ye zareg dir residam mastane jan
mishe pass neweshtehaye khosoosit o be manam bedi lotfan??
merciii

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد