المثنی!


موقعی که رفتم و تقاضای شناسنامه‌ی المثنی دادم، خیلی با خودم کلنجار رفتم که پسوند فامیلیم رو هم حذف کنم!

یعنی هیچ وقت خیلی برام مهم نبود که فامیلیم پسوند داره، ولی هی با خودم می‌گفتم تو که تا اینجا اومدی و همه مدارکت هم همراهته، خوب یه دفعه این کار رو هم بکن دیگه!


بابام چند سال پیش پسوند فامیلی خودش رو حذف کرد، اما نمی‌دونم به چه دلیلی نتونست مال من و مریم رو حذف کنه!


اما راستش دلم نیومد! بیست‌وهفت ساله که اسم و فامیلیم اینه! یهو برم عوضش کنم؟ احساس بی‌هویتی نمی‌کنم؟

حس نمی‌کنم این مستانه اون مستانه قبلی نیست؟

اصلاً این همه سند و مدرک با اسم و فامیلی قبلیمه! بعد یهو فامیلیم عوض شه مشکلی پیش نمیاد؟


خلاصه هرچی با خودم کلنجار رفتم دیدم، هیچ جوری راه نداره!


تازه کلی هم برام سوال شد که چه جوری بعضیا می‌رن فامیلیشون رو یا حتی اسمشون رو کلاً عوض می‌کنن؟


امروز شناسنامه‌ام رو گرفتم. با اینکه اون المثنی قرمز گنده اون وسط خیلی آزاردهنده است، اما نو بودنش حس خوبی بهم می‌ده!


دو تا چیزم نسبت به شناسنامه قبلیم اضافه داره!


یکی شماره ملیه که توش نوشته شده! یکی هم تاریخ تولدم به قمرِی! برام جالب بود! چون همیشه سر اینکه عیدغدیر به دنیا اومدم یا نه، با مامانم اختلاف نظر داشتیم! که معلوم شد مامان راست می‌گه و بیشتر از من اون روز رو یادشه و من چهار روز بعد عید غدیر به دنیا اومدم!


متین می‌گه: "خدا کنه دشت اولت خوب باشه!"


منظورش اینه که اولین مهر انتخاباتی که توی شناسنامه‌م می‌خوره نتیجه‌ی خوبی هم داشته باشه.


"خدا کنه!"


نظرات 20 + ارسال نظر
فرنوش سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 13:33

خدا کنه

home 88 سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 13:34 http://home88.persianblog.ir

من این مشکل رو سر سفارش کارت داشتم. فکر کن فامیلی همسری ۴حرفیه و فامیلیه من ۹ حرفی. همسری میگفت حالااین پسونده رو حذف کن دیگه گفتم عمرااااااااااااْ . آخرشم با همون پسوند نوشت ... بامزه شده انقد .

این جور که بوش میاد اینجا حال و هوای موسوی داره . آره ؟

چرا دیگه نمیای پیشم ؟

هادی سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 13:47 http://mohammadhadi.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خوشحال میشم به من سر بزنی.
من هم شناسنامم دشت اولشهمتولد مرداد۶۹ بودم.
من تازه مثل شما شناسنامم المثناست و بحمدالله دوبارهم متبرک شده.چون یه بار دزد اومد خونمون دست بر قضا تو شناسنامه ها فقط از منو دزدید.چه شناسنامه ای رو.شناسنا صادره از امور خارجه رودزدید.
دفعه دوم هم رفتم که عکسدار کنم المثنی با عکس تداخل داشت دوباره عوضش کردم
البته تو این دو دفعه مثل شما به فکر عوض کردن اسم یا فامیلم نیفتادم جون خیلی با مصماستسه سال دیگه هم مهندس میشم خیلی دیگه عالی میشه.
مهندس محمدهادی صدرائی
سرتونو درد نیارم.خواستم بدونی فقط تو اینجور نیستی.
به من حتماً سر بزن.
باتشکر

مریسام سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 13:50 http://mhgm.persianblog.ir

شناسنامه نو مبارک

قله نشین سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 14:12 http://www.bluemountain.blogfa.com

سلام مستانه خانوم
اولا ببخشید که من اون روز جسارت کردم
ثانیا بازم میگم ما دوستیم با هم
ثالثا یه زحمتی داشتم براتون
میخواست م ببینم شما سریال لاست فصل پنجم رو کامل دارین یا نه
اخه از سایتی که من خریداری کردم تا قسمت ۱۰۰ به من تحویل دادن و الان که می بینم ۳قسمت رو من ندارم
خواستم ببینم اگه شما دارین ادرس بدم و شما قفول زحمت بکنید و لطف کنید و اونو برام بفرستم ؛از خجالتتون در میام ؛
ممنون و منتظر خبرتون هستم

فریبا سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 14:13 http://WWW.LONGLIVEAHMAD.BLOGFA.COM

منم شناسنامه ام رو عوض کردم منتهاش به خاطر عکس روش کلی با رئیس ثبت احوال کل کل کردم تا راضی شد می گفت عکست که موردی نداره می گفتم بابا قدیمیه مال زمان دبیرستانم هم نیس... شناسنامه ام نو بود اما هیشکی باورش نمیشد المثنی نیس... بعد از منم کلیا هوس کردند برن و عکس و کل شناسنامه اشون رو آپ تو دیت کنند...اینجوریاست که یه عدد فریبا ثبت احوال بندر رو بهم میریزه....javascript:void(0);

فیروزه سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 14:48

سلام ...
از لحاظ روحی افتضاح ...
از لحاظ جسمی هم افتضاح ... یه ویروس سرماخوردگی جدید گرفتم که خوب داره حالم رو جا میاره!
با جسمیش میشه کنار اوم اما با روحیش .......
داغونم هیچ کسی نمیفهمه رابطه من و مامان بزرگم چه جوری بود ... هیچ کسی ...

تینا سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 16:24

بالاخره بروز شدم... مبارک باشه خانوم ... شناسنامه ی نو...

روناک سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 16:50

مبارکه شناسنامه نو
دیگه مواظب باش اینو گم نکنی

سیندخت سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 16:58

نمیدونم حس عوض کردن اسم و فامیل چیه...اما خب اونایی که اینکارو میکنن حتما خیلی ناراحت و تحت آزارن دیگه!!
منم شدیدا امیدوارم دشت اولت سبز باشه!!!!!!

ساره سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 19:34 http://sareheh.persianblog.ir

خدااااااااااااااااااااااااا کنه!

شناسنامه ی نو مبارک عزیزم.
من دم کنکور بابایی رو مجبور کرده بودم بره پسوندمو حذف کنه! دلیلی نمی دیدم یه عمر تو شناسنامه م یدک کش اسم جایی باشم که یه بار هم ندیدم!

پسته بانو سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 21:45 http://pestebano.blogfa.com/

شناسنامه ی نو مبارک!من زیاد به پسوند فامیلیم فکر نمیکنم!یعنی خیلی مهم نیست!!!یعنی خیلی مهمه؟!!!

ریتا سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 23:59

آخ شناسنامه نو خیلی خوبه.
میگن اگه دم این انتخابات بخوای شناسنامه رو عوض کنی سریع تر از همیشه آماده میشه. منم مدت هاست شناسنامه ام باید عوض بشه ولی اقدام نکردم. راستش دلم نمی خواد مهر اون دفتر ازدواج که برام خیلی دوست داشتنیه پاک بشه. خنده داره؟ نه؟
خوب کاری کردی که ۱سوند فامیلیت رو حذف نکردی.
گاهی وقتا واقعا از افکارت لذت می برم. هویت آدما که پاک کردنی نیست...
امیدوارم اولین مهر شناسنامه ات سبز سبز باشه و یه خاطره خوش ازش برات بمونه.

گلابتون چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 04:47 http://golabi-golabatoon.persianblog.ir/

من شناسنامه المثنی دارم . دوستش ندارم ... همیشه اون دزد کثیفی که کیف و دارو ندارمو برد لعنت میکنم و ازش نمیگذرم .....

سودابه چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 09:11 http://daryagroup.blogfa.com

سلام مستانه جون
خیلی نظرات و حرفات قشنگه
توی پست قبلیت گفته بودی هوش دو نفر باید در سطح هم باشه تا از هم خسته نشن. واقعاً راست گفتی .
راستی شناسنامه نوت مبارک.

بهاره چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 09:15 http://rouzmaregiha.blogsky.com

منم از صمیم قلب دعا میکنم که خدا کنه

زهرا چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 10:52

اخی.من همیشه از این که شناسنامه المثنی داشته باشم میترسیدم.البته زمانه مجردیمو می گما.اخه نظره مردم یه جوریه.شوهره منم فامیلیش پسوند داره منم بهش میگم برو بردار ان شاالله نی نی دار بشیم دوس ندارم فامیلیش پسوند داشته باشه اما همسر جونم می گه من افتخار میکنم به این پسوند و عمرا برم برش دارم.
هی خواهر.راستی شناسنامه نو مبارک.ان شاالله اسمه نی نیت توش ثبت شه

مینا چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 11:23

شناسنامه نو مبارک.

احتمالا باید اولش سخت باشه. بعد عادت میکنن.

ساچلی چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 13:24 http://sacheli.blogfa.com

شناسنامه من عوض شد ولی المثنی نیست.
به قول زهرا انشالله اسم نی نی توش ثبت بشه .....

خانوم خونه شنبه 16 خرداد 1388 ساعت 16:33 http://www.tarhi-no.blogfa.com

منم پسوند فامیلمو برداشتم انقد احساس خوبی دارم اصلا هم بی هویتی نمی کنم
ایشاللا که دشت اولت خیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد