دعاها و خوابها...


* سوم دبیرستان یه آقایی شد معلم تاریخمون که مشاور وزیر کشور بود و متخصص مسائل سیاسی و نه تاریخی.


برای همین کلاس تاریخمون تبدیل شد به کلاس تحلیل سیاسی و عوض درس دادن به بررسی مسایل روز می‌گذشت و عوض درس پرسیدن هرکس باید توی دوره‌ی کلاس دوبار چندتا خبری رو که به نظرش مهم بود انتخاب می‌کرد و توی کلاس تحلیلشون می‌کرد و این آقا در مورد این خبرها سوال می‌کرد که چرا این اتفاق افتاده و گذشته‌اش چی بوده و ...

خلاصه اینکه کافی نبود که یه خبر رو حفظ کنی و بری توی کلاس بیان کنی. بلکه باید از تمام جزئیات خبر اطلاعات کافی به دست میاوردی.


اون دوره تنها دوره‌ای بود که من دوتا اخبار گوش می‌دادم و دوتا روزنامه می‌خوندم. اون دوره و حالا. حالا بعضی روزا اونقدر خبر و تحلیل و ... می‌خونم و می‌شنوم که حتی خبرها شبها و توی خواب هم دست از سرم برنمی‌دارن.


تمام دیشب داشتم خواب می‌دیدم که یه عالمه از دراویش گنابادی رو کشتن! هی خبراش و این‌ور و اون‌ور می‌خوندم و هی تصاویرش رو توی تلویزیون می‌دیدم. خیلی وحشتناک بود. حتی صبح هم که واسه نماز بیدار شدم و دوباره خوابیدم خوابم ادامه پیدا کرد...



*  راستش دیشب من هیچ وسیله‌ی برقی رو به برق نزدم. ترسیدم. ترسیدم یه جایی توی یه بیمارستانی یه مریض بدحالی رو تخت اتاق عمل باشه و بیمارستان برق اضطراری نداشته باشه. ترسیدم اتفاقی برای اون مریض بیفته و همه ما مقصر باشیم. ترسیدم ما هم ناخواسته باعث بشیم کسی بمیره.



* مسخره است! ولی کارمون به جایی رسیده که سر نمازام دعا می‌کنم احمدی نژاد، مشایی رو عزل نکنه! اگه عزل نکنه اون وقت معلوم می‌شه افکار رهبری به احمدی‌نژاد نزدیکه ولی رابطه‌ی عکسش صادق نیست و کلا دلیلی نداره این رابطه دوطرفه باشه!



*  من از وقتی این عکس رو دیدم عاشقش شدم. به نظرم بی نظیره. سعی کنین نمادین بهش نگاه کنین!



نظرات 28 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 10:36

با دیدن عکس یاد ژان دارک افتادم

فیروزه چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 10:41

چه عکس جالبی
جواب سوالت: نه ، نیست ... عقب افتاده ... تاریخ دقیقش معلوم نیست هنوز ...

رضا چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 10:46

در مورد برق هم باید بگم... وقتی ما توی خونه کوچولومون یه چیزی به اسم فیوز داریم که اگه مصرف یه جورایی غیر عادی بود جریان رو قطع کنه... مسلما نیروگاهها خیلی بهترش رو دارن....
قرار نبود اتفاقی بیفته... جز اینکه برق منطقه پر مصرف قطع میشد و خود مردم توی این گرما بدون برق می مومدن... باور کنین من وابسته به هیچ جریانی نیستم... یعنی بکل از سیاست متنفرم... چه اینوری چه اونوری... ولی باعث عذابم میشه وقتی می بینم بعضی ها دارن احساسات این مردم در مونده سو استفاده می کنن. اعتراض چشم بسته و پیروی کورکورانه هیچ نتیجه ای نداره جز همونی که یک بار در چندین سال پیش شاهدش بودیم و همین هم باعث نابودی خودمون شد... با اینکه من در اون زمان نبودم...

به هر حال این خیلی خوبه که به فکر کسایی دیگه هم بودین و مصرف رو بالا نبردین... قرار نیست افراد دیگه پله ای برای رسیدن به اهدافمون باشن... خیلی خوبه که قبل از اقدام راجع بهش فکرکردین

مریسام چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 10:58

وای چه عکس جالبی

فهیمه چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 11:04 http://www.tabnaktarin.blogfa.com

درد دلهای علی(ع)

پرستوی قشنگم خداحافظ ببین پریده رنگم خداحافظ

مرو تو از کنار من تنها مرا ببر زهرا امید قلبم

بی تو یار و یاوری من ندارم مرغ عشق ماپری من ندارم

ستاره شب من خداحافظ مادر زینب من خداحافظ

به رنگ ارغوان بود رویت دوچشم کم سویت به سوی زینب

تو رفتی از کنار من فاطمه خزان شده بهار من فاطمه

ای شریک زندگانی علی حاصل عمر وجوانی علی

رنگ و بویت بوی رفتن میدهد بوی درد وغربت من میدهد

بی تو هوای خانه ما سرد میشود مادر زینبم

مرحم زخم دل ریشم بمان چند روزی بیشتر پیشم بمان

با نفسهایت خورشم میبری میروی از هوش و هوشم میبری

ای امیدم ای تمام هست من پیش چشمم میروی از دست

من خانه ام نه سال آباد تو بود زندگی من همه یاد تو بود فاطمه

خیز تا بار دگر یارم شوی زخم دارم دست بالا کن مدد کارم شوی

زخم دارم التیام من تویی بعد پیغمبر تمام من تویی

[گل]

یلدا چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 11:29 http://sibzamini-dagh.blogfa.com

من لینکتان می کنم. با اجازه.

روانی چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 11:34 http://1psycho.blogfa.com

میگما این عکسه پاستیل هستن؟

فلفل بانو چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 11:40

من نفهمیدم یعنی چی این عکسا

فیروزه چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 14:15

مستانه ... نتیجه اون جای خاص و اون پست سر کاری چی شد؟!

فیروزه جان نتیجه اش هنوز معلوم نشده!

ف چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 14:42 http://loveprim.blogfa.com

زندگی پاستیل نیست. ولی اگه هم باشه کسایی هستن که به همین بهانه عکس پاستیلها رو خیلی راحت می خورن. نه؟
چشمها را باید شست

فرنوش چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 18:51

سلام مستانه جون
اینترنت اداره مون رو ۲ هفته است قطع کردن.... باور نکردنیه... اما این کارو کردن... از شنبه وصل میکنن...
خواستم بدونی توی این مدت هم می خوندمت.... فقط وقت نمیشد نظر بدم
اونجایی که خاص بود رو حدس زدم... شاید اشتباه حدس زده باشم

فرنوش چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 18:53

راستی...
این عکسه برام تداعی کننده داستان حضرت ابراهیم بود.... شاید گلستان بشه...

فرنوش چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 18:54

راستی ما دیشب از ساعت ۹ تا ۶ صبح آبمون قطع شد
ربطی داره به برق؟

فرنوش چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 18:56

راستی
کمبود این دو هفته رو با حواس پرتی و عدم تمرکزم توی نوشتن همه حرفام توی یه کامنت جبران کردم
خدا کریمه
از قدیم گفتن

مهستا پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 10:59 http://mahasta.com

طفلی پاستیله!

تارا میرکا پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 11:21 http://taramirka.persianblog.ir

چه قشنگ حس این روزها رو توضیح دادی مستانه...
من ولی چند روزیه زیاد پیگیر اخبار نیستم! دچار تشنج اعصاب شدم! (آخه خیلی حساس شده بودم و با هر خبری تا چند روز می ریختم به هم) حالا کم کم دوباره می خوام شروع کنم به خوندن...

الهه(جون جون) پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 12:03

اون وقت خواب های مورد دار هم دارین یا نه !‌خب یعنی فکرات همه مثبتن ؟

عکس رو ذخیره کردم !

آزاده پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 13:10 http://dalanebehesht.blogfa.com

سلام..
خوبی شما؟
به جا آوردین بنده رو؟
نمیدونم چرا این آدم اینقدر برام مهمه..!!!
مستانه جون اگه خبری از تینای بی معرفت داری خبرم کن...
بهش بگو جمعه جشن عقدم بود جاشو کنارم سر سفره سفید و صورتی عقدم خالی کردم...طبق قولی که بهش داده بودم..

الی و زندگی پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 15:31

منم صرفه جویی توی برق رو خیلی رعایت می کنم

نوشی پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 17:16 http://tameshki.com

اوم من که همیشه تمام وسایل برقی اتاقم مثه کامی و تی وی و گوشیم که همیشه به شارژ و اینا روشن .. !

اوم .. منم مثه تو فکر کردم .. اما مثه همیشه عمل کردم تغییر نشه

اوم میسی

شمع سحر پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 17:24 http://bahareomr-2.blogfa.com

عکس جالبیبه. واقعا هم همین طوره

حزب خر پنج‌شنبه 1 مرداد 1388 ساعت 21:55 http://www.hezbekhar.blogfa.com

درود

حجت جمعه 2 مرداد 1388 ساعت 01:53

سلام
اگه سایز بزرگ این عکس داری حتما به میلم بفرستش.
داری؟؟؟

سمیرا جمعه 2 مرداد 1388 ساعت 02:42 http://whiterainbow.persianblog.ir

ای بابا!! ادم اینجا دوکلام کامنت خصوصی نمیتونه بزراه ؟؟؟
بابا کار خصوصی داشتم

خصوصیش کردم. بیا کامنتت رو بذار

نازنین شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 00:53 http://adatmikonimm.blogfa.com/

من اول کلی عکسو نگاه کردم اول چیز جالبی ندیدم اما بعدش خیلی برام قشنگ بود و تازکی داشت ....مرسی خیلی انتخاب نابی بود ..اما تو خوراکی ها هم این اتفاق می افته

ساچلی شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 00:56 http://sacheli.blogfa.com

اینترنت نداشتم.... م ا ه وا ر ه رو جمع کردیم .از همه چی بی خبرم و چقدر هم بده این بی خبری.

فلفل بانو شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 11:51

چرا جواب منو ندادی؟

دردونه سه‌شنبه 6 مرداد 1388 ساعت 12:17

عزیزم در مورد استفاده الکی از وسایل برقی؟ نمی دونماین طرح رو برااولین بار کی تودهن مردم انداخت..اما مسئله اینه که ما که باخودمون و کشورمون دشمنی نداریم..بابا دودش تو چشم مردم خودمون می ره..واقعاتو کار درستی کردی...
ببینم تو چقدر خواب می بینی اونم خوابای عجیب غریب..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد