خوشبختی


دیشب که باز از من برای خوشبختی بی‌نظیرم اعتراف گرفتی، یاد دختران و پسران و مردان و زنانی افتادم که خوشبخت نیستند. با معیارهای خودشان خوشبخت نیستند و با معیارهای من و تو نیز خوشبخت نیستند.


آنها که آغوش گرم طلب می‌کنند و ندارند...

آنها که نان گرم و سرپناه امن طلب می‌کنند و ندارند...

آنها که تنها و دردمند هستند و سنگ صبور برای دل پردردشان طلب می‌کنند و ندارند...

آنها که به احساس شادی نیازمندند و دلیلی برای شادی ندارند...

آنها که برای خوشبخت بودن به خدا نیاز دارند و خدایی ندارند...

آنها که خدا دارند ولی خدایشان توان خوشبخت کردنشان را ندارد...


بیا خدایی نکنیم و فراموش کنیم که دلیل خوشبخت نشدن و نبودنشان خودشان بوده‌اند و خودشان سرنوشتشان را این گونه رقم زده اند.


من واقعاً خوشبختم و خدا را شاکرم و به خاطرِ این خوشبختی بی‌نظیر به تو مدیونم؛

اما راستش همین که به یاد می‌آورم در دنیایی زندگی می‌کنم که در آن عده‌ای خوشبختند و عده‌ای نیستند، لذتی که باید از خوشبختیم ببرم را نمی‌برم...




نظرات 14 + ارسال نظر
گلدونه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 11:43



می تو به شدت! خیلی به شدت...

متین: خیلی به شدت از این مشابهت حالت به هم خورده؟ سبز شدی!؟

فرنوش یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 12:29

بخت چیه؟ که خوش و بد داشته باشه....همون زندگیه؟ خونه بخت کجاس؟ همون خونه زندگیه؟
من نمی فهمم

متین: به نظر من بخت یه حسه. آدم خوشبخت حس شادی و آرامش داره و آدم بدبخت حس افسردگی و نارضایتی. خونه بخت هم خونه ایه که آدم توش این حس رو تجربه می کنه

سایه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 12:41 http://didarema.persianblog.ir

ولی از یه جنبه دیگه هم میشه نگاه کرد و قدر خوشبختی رو دونست و به خاطرش خدارو شکر کرد .

سلاممممممممممم:)
شدیدن و عمیقن و اصولن و یه چن تا چیز دیگه(!) معتقدم که خوشبختی آدما بیشتر از شرایطشون به خودشون بستگی داره.. اینو جدنی از ته دل می گم..

متین: آره، درسته. ولی این نظر خداست نه بنده ی خدا!

امیر یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 13:20 http://seawave.blogspot.com

خوشبختی آدما به خودشون و دیدشون از زندگی بستگی داره ولی این همه مطلب نیست. خیلی وقتها خارج از اراده شونه. اگه کسی خوشبختی رو در داشتن چیزی ببینه و اونو نداشته باشه باید چیکار کنه؟دیدش رو عوض کنه یا خودش رو خوشبخت ندونه. گیجم. نمیفهمم!

متین: به نظر من همین که مجبوره دیدش رو عوض کنه تا شاید به حس خوشبختی برسه دردناکه...

نگار یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 13:33

عالی بود این نوشته

هلیا یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 13:43

نمی دونم چی بگم سکوت بهترینه

فیروزه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 14:30

پس قدر خوشبختیت رو بدون مستانه جان

شمع سحر یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 15:39 http://bahareomr-2.blogfa.com

منم دقیقا چند وقته این حس تو رو دارم و بدجوری با خودم کلنجار میرم ولی خب چه میشه کرد خوب و بد باید گذروند دیگه. بعضی چیزا حکمته و بعضی چیزام مصلحت.

گلدونه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 16:30 http://gharibe0001.blogfa.com

یه پیشنهاد! هرچند روز یه پست آقا متین بزنه تا مردم میان اینجا مجبور شن اسم نویسنده رو هم دقت کنن بهش! واسه تمرکز و تقویت حافظه خیلی خوبه :D

راستی در مورد ِ اون کامنت که شکلک سبز گذاشتم منظورم این نبود که حالم از این مشابهت به هم خورده، می خواستم بگم "ناراحتم" همین!

راستی یه حسی بهم دست داد انگار مستانه بازجو شده..

دیگه؟ دیگه چی می خواستم بگم؟ آها هیچی! می خواستم بگم به جای اینکه به فکر مردم باشی برو کادوی تولد بخر!

گلدونه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 16:32 http://gharibe0001.blogfa.com

تولد مبارکه اینجا!

(من نه اینکه خیلی بیکارم دوست دارم از "طُرُق" مختلف تولد رو تبریک بگم. آی حالی میده جان ِ خودم :D

خودمم دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 03:16 http://www.mandalayz.blogfa.com

این بادها که اشک مرا در می آورند
دارند تکه تکه کبوتر می آورند
از زیر سقف ریخته آشیانه ها
گنجشک های زخمی پرپر می آورند...

زهرا دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 08:20

سلام خانومی.اول صبحی اومدم تولدتو بهت تبریک بگم به خیاله اینکه من اولین نفرم.دیدن نخیر.از من زرنگترم بوده.خانومی تولدت مبارک.ان شاالله ۱۰۰سال با همسره مهربونت خوش و خوشبخت باشی.
راستی کادو چی گرفتی؟مبارکت باشه

:) ممنون عزیزم. هنوز که هیچی

خانومی دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 10:55 http://khanoomi.blogsky.com/

خیلیها هم خوشبختن ولی نمی خوان که ببینن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد