بسته فرهنگی!


و باز هم بعد مدتها یه بسته‌ی فرهنگی،


بازی آخر بانو، کتاب معروف بلقیس سلیمانیه و به نظر میاد خیلی از شما خوندینش. با این حال من همیشه فکر می‌کردم این کتاب یه کتاب عاشقانه است و شاید به همین دلیل زیاد به سمت خوندنش گرایش نداشتم. اما در واقع این کتاب اصلا این طوری نبود. یه کتاب سیاسی، عاشقانه، اجتماعی بود. و البته خیلی جذاب. اما اگه من جای این نویسنده بودم این کتاب رو بدون نوشتن یکی دو فصل آخر تمومش می‌کردم.



سیزدهمین قاصدک، یه مجموعه داستان کوتاه از مهدیه بهنود، از زندگی مردم در بم و از زلزله بم. داستانهای لطیفی داره و احساس آدم رو خیلی تحت تاثیر قرار می‌ده و به همین دلیل بهتره که داستانهای این کتاب رو با فاصله زمانی بخونید. چون پشت سرهم خوندنش می‌تونه آدم رو غمگین و دپرس کنه.




دا، مجموعه خاطرات خانم زهرا حسینی است که توسط خانم اعظم حسینی نوشته شده. فکر می‌کنم اگه تا حالا این کتاب رو نخونده باشین، لااقل تعریفش رو زیاد شنیدین. من مثل همه فقط توصیه می‌کنم این کتاب رو بخونید. چون به هر حال چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، جنگ بخشی از تاریخ زندگی و کشور ماست. و این کتاب این بخش رو خیلی خوب به تصویر کشیده.(دقیقا به تصویر کشیده!)



یوستین گوردر، یکی از نویسنده‌های محبوب منه. کتاب دنیای سوفی مهمترین کتاب این نویسنده در مورد تاریخ فلسفه است. راز فال ورق هم یکی دیگه از کتابهای محبوب این نویسنده است. اما این نویسنده یه سری کتابهای کوچیک داره که سبک این کتابها، مثل کتابهای تخیلی و دیو و پری و کودکانه است. من نمی‌دونم این کتابها واقعا کتاب کودکانه است یا نه. و نمی‌دونم که این کتابها پشت ظاهر ساده‌شون مفهوم فلسفی دارن یا نه. اما من همه این کتابها رو با لذت خوندم. مخصوصا مواقعی که حالم زیاد خوب نیست، حالم رو خیلی خوب می‌کنن و خیلی بهم آرامش می‌دن.

درون یک آیینه، درون یک معما - سلام، کسی اینجا نیست؟ - قصر قورباغه‌ها و راز تولد بعضی از این کتابها هستند.


اریک امانوئل اشمیت، نمایشنامه‌نویس مشهوریه که بعضی از نمایشنامه‌هاش سالها پیش توی ایران اجرا شده. خرده جنایتهای زناشویی، مهمانسرای دو دنیا و نوای سحرآمیز بعضی از این نمایشنامه‌ها هستند. مهمترین خصوصیت این نویسنده و نمایشنامه‌هاش غیرقابل پیش‌بینی بودن اونهاست.


عشق‌لرزه نمایشنامه جدیدی از این نویسنده است و نمایش یه عشق و تلاطم و سرانجام اون. این نمایشنامه هم بسیار زیباست.



تئاتر عشق‌لرزه از 12 مهر در تئاتر شهر روی صحنه رفته و بلیط اون رو می‌تونین به صورت اینترنتی از سایت گیشه تهیه کنین.


The Invasion، فیلم نسبتا زیبا و تا حدودی ترسناک درباره‌ی سرایت نوعی بیماری در شهره که باعث می‌شه احساسات انسانها از بین بره.



IN The Valley of Elah، ماجرای زندگی و مرگ یک سرباز آمریکایی در عراقه. این فیلم اشاره‌ای با ماجراهایی که در اشغال عراق رخ داده داره.




cube، فیلم عجیبیه. ماجرای چند نفر که بدون اینکه بدونن چرا و چه جوری داخل یه مکعب بزرگ که پر از اتاقهای بزرگ مکعبی شکله گیر افتادن و تلاش می‌کنن راهی به بیرون پیدا کنن. من وقتی این فیلم رو می‌دیدم همون حسی رو داشتم که وقتی مهمانسرای دو دنیا رو می خوندم داشتم.



نظرات 14 + ارسال نظر
هلیا شنبه 25 مهر 1388 ساعت 08:40

ممنون خانمی از بسته فرهنگیت

:)

هیما شنبه 25 مهر 1388 ساعت 08:49 http://www.hima77.blogfa.com

امانوئل اشمیت را دوست میدارم
و فیلم cube واقعا محشره کانال 4 پخش کرده و دیدم
عاشق اینجور فیلما هستم ... پر رمز و راز و غیر قابل پیش بینی و غافلگیر کننده

اگه cube رو دوست داری Cube 2 و Cube Zero رو هم باید دوست داشته باشی. البته من هنوز ندیدمشون.

آزاده شنبه 25 مهر 1388 ساعت 09:26 http://dalanebehesht.blogfa.com

مرسی از این اطلاع رسانیت و آشنایی دادنت ...
خاله کوچیکه داره کتاب دا رو می خونه..اونم میگه خیلی قشنگ وقایع جنگ به تصویر کشیده شده تو این کتاب..
اما چون خیلی آدم جو گیر و احساساتی هستن ایشون و یه تو راهی کوچولو هم دارن قرار شده خوندن کتاب رو متوقف کنن و بعدا ادامه بدن و این جانب هم کتاب رو رو هوا زده و در راه است که بخونمش!

هانیه شنبه 25 مهر 1388 ساعت 10:35 http://aztobato.persianblog.ir

خود بلقیس سلیمانی هم می‌گه انقدر همه به من سر آخر این کتاب فحش دادن که نگو!! باهاشون دوستم

جودی ابوت شنبه 25 مهر 1388 ساعت 11:22 http://whenurnot.blogfa.com

بسته فرهنگیت خیلی غنی بود و Multi Media
وای که من عاشق نمایشنامه خورده جنایت های زن و شوهری امانوئل اشمیت ام
تله تئاترش رو هم شبکه چهار با بازی (اگه اشتباه نکنم) نیکی کریمی و محمدرضا فروتن نشون داد

خانوم زیگزاگ شنبه 25 مهر 1388 ساعت 11:50 http://Daily.30n.ir

وقتی در مورد کتاب و فیلم توضیح می‌دی خیلی خوبه. اینجوری آدم چیزی رو که براش جذابه رو یادداشت می‌کنه... مرسی مستانه. چند تاییش رو یادداشت کردم که ببینم و بخونم

ماه مون شنبه 25 مهر 1388 ساعت 12:55

به به
زدی تو کار فیلم اینجوری خیلی بهتره آدم دیگه نمیره یه فیلم بخره بعد ببینه چرته در مورد کتاب هم همین طوره

صحرا شنبه 25 مهر 1388 ساعت 13:14 http://sahra87.persianblog.ir

مرسی بابت این همه اطلاعات مفید

سلاممممممم:)
خب خب خب! اهل فیلم که نیستم ولی از بسته کتابات میرم سراغ سیزدهمین قاصدک..
توی اون مجموعه یوستین گوردر زندگی کوتاه است رو هم دارم می بینم.. من اصلن تحمل خوندن این کتابو نداشتم!!! یعنی تا تهش خوندمش ولی حالم بد شد!

دینا شنبه 25 مهر 1388 ساعت 15:47 http://www.dina.blogsky.com

سلام. هر شبی که دا رو میخونم شبش کابوس میبینم! یکی نیست بگه مگه مجبوری بخونی!!

سایه شنبه 25 مهر 1388 ساعت 15:58 http://sayeh86.wordpress.com/

عالی.
یوستین گوردر نویسنده ی محــــبوب منم هست.

زنجبیل بانو شنبه 25 مهر 1388 ساعت 19:09

دستت درد نکنه بابت معرفی اینها . راستی مستانه جون اگر سایتی میشناسی که بشه ازش کتاب یا قیلم دانلود کرد بی زحمت بهم بده . مخصوصا برای کتاب .

مجید شنبه 25 مهر 1388 ساعت 20:27 http://majidghir.persianblog.ir

اطلاعات جالبی بود./ممنون./

لیلا سه‌شنبه 20 بهمن 1388 ساعت 15:30 http://panjarekhuneman.persianblog.ir

من حشاشین گیفوردو توصیه میکنم

ممنون از پیشنهادت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد