کفشها


موضوع انشامون "کفشها" بود و من تمام راه از مدرسه تا خونه سرم رو انداخته بودم پایین و به کفشها نگاه می‌کردم. اون موقعها انشام خوب نبود و انشا نوشتن برام یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا بود و نمره‌های انشام کمترین نمره‌های کارنامه‌ام.

یادمه اون روز هم نتونستم چیز به درد بخوری بنویسم. اما از اون به بعد تماشای کفشها برام جالب شد.

بعضی وقتها تمام مدتی که سوار اتوبوس بودم از پنجره زل می‌زدم بیرون و کفشها رو نگاه می‌کردم و از روی کفش هر کس حدس می‌زدم که این آدم چه شکلیه و چه مدل آدمیه و بعد سرم رو می‌آوردم بالا که ببینم حدسم چقدر درست بود و کم‌کم حدسهام به واقعیت نزدیکتر شد.


راستش هنوزم این عادت از سرم نیفتاده و مخصوصا موقعی که سوار مترو می شم این کار لذت خاصی بهم می‌ده. حالا دیگه مطمئنم که انتخاب کفش حداقل برای کسایی که توی این زمینه دقت زیادی دارن و مثل من توی اولین مغازه یه کفش انتخاب نمی‌کنن، کاملا ریشه‌های روانشناسانه داره.



مثلا به نظرم آدمهایی که کفشهای رو باز و رویه کوتاه می‌پوشن آدمهای برون‌گرایی‌ند و آدمهایی که کفشهای رویه بلند رو انتخاب می کنند، درون‌گراترند.

یا آدمهایی که معمولا کفشهای اسپرت رو انتخاب می‌کنن آدمهای راحت طلبین و .... 


رنگها هم که قصه ی جدایی دارن... 

  

نظرات 18 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 09:55 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز دوباره به وبلاگ شما اومدم وبلاگ شما واقعا زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

صنم دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 10:05

منم خیلی دوست دارم این ریشه یابی های روانشناسی رو از روی رنگها یا ...کفشها ! یا حتی نوع دست خط خیلی بامزه اس

متین دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 10:18

بعضی ها هم کفشاشون فقط کفشه و هیچ ویژگی خاصی نداره که بشه چیزی رو از روش کشف کرد...!

ممدم ممد اهوازی دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 11:15 http://zendegimoon.blogsky.com/

به ما سر بزن منتظریم

خانوم گلی دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 11:25 http://www.m-ylife2.persianblog.ir

هوم!چه جالب.همین رو می شه به لباس هم تعمیم داد.

الی دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 11:32 http://elipeli.blogsky.com

من همیشه کفش های اسپورت انتخاب میکنم.... راحتی رو با هیچی عوض نمیکنم...

حتی با کفش های پاشنه بلندی که ۱۰ سانت رو قدم اضافه میکنه

تینا دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 11:37

یعنی من یه آدم راحت طلب برونگرام؟؟

ساره دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 12:08

هههههه منم از این مدل روانشناسیا خیلی می دوستم.
خوبی عزیزم؟

فیروزه دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 13:18

غزل دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 13:28

یعنی منم راحت طلبم چون به هی عنوان نمیتونم کفشهای پاشنه دار بپوشم البته توی بعضی جاها دیگه مجبورم
فکر میکنم نمیشه زیاد تعمیم داد

هلیا دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 13:30

چه نظریه جالبی درباره کفشها داری اینجوری نگاه نکرده بودم

زهرا دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 13:42

همیشه میگن از نوع کفش و ساعت میشه تشخیص داد که طرفت خوش تیپه یا بدتیپ

پرنده خانوم دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 13:47

فکر میکنم این نظرت راجع به کفشهای رو باز و رو بسته درسته...
آخه راجع به منم صدق میکنه

نارنجدونه دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 15:50

بابا تفکر خلاق تا حالا به این بُعد توجه نکرده بودم

نارنجدونه دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 15:51

البته من هم نظر جناب متین رو دارم

نرگس دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 17:43 http://fereshtekuchulu.blogfa.com

منم به کفش بیشتر از موارد دیگه توجه می کنم
کلا کفش خوشم میاد
البته در مورد من اینا صدق نمی کنه

پاییــــزبان دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 20:14

ینی من راحت طلبم؟
+ولی من انشام عالی بود همیشه...

آفاق دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 20:28 http://www.beheshteafagh.blogfa.com

چه جالب. از این پس کارم دراومد. باید هی کفش ببینم. من به خیلی چیزها توجه می کنم. مثلا طرح بسته دستمال کاغذی جلوی ماشینا.
اگه روانشناسی کفش هم نبود خودم می دونستم که رگه های راحت طلبیم همچین پررنگ تره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد