غیرمستقیم، غیراخلاقی!


نمی‌دونم سریال gray's anatomy رو دیدین یا نه. راستش سریال جذابیه. خیلی جذاب. با شخصیتهایی که توی همون دو سه قسمت اول باهاشون ارتباط برقرار می‌کنی و دوستشون داری.

و پر از خلاقیت و ایده‌های پزشکی. خیلیه توی یه سریال 7*24 قسمتی توی هر قسمت 3، 4 تا بیمار با بیماریهای خاص و متفاوت رو نشون بدی.


اما یه چیزی توی این سریال هست که یه مدتیه اذیتم می‌کنه. اونم اینه که حس می‌کنم پر از پیامهای غیرمستقیم غیراخلاقیه. برعکس desperate Housewives.


به نظرم Desperate پر از پیامهای مستقیم یا غیرمستقیم اخلاقیه. گاهی توی روابط آدمها حس می‌کنی تو هم همین مشکل رو داری. همین جوری رفتار می‌کنی. همسر تو یا دوست تو هم به همین دلیل از دستت ناراحت می‌شه. کمکت می کنه رفتارهای خودت رو ببینی و اصلاحشون کنی. گاهی حتی راه حل هم بهت می‌ده.



اما توی grey's anatomy کم پیش میاد که فکر کنی تو هم شبیه شخصیتهای داستانی و کم پیش میاد راه‌حلی بهت نشون بده. برعکس پر از آدمهاییه با روابط مزخرف. پر از آدمهایی که راحت به هم خیانت می‌کنن، آدم‌های هوسباز. آدمهای دو رو و ...

البته توی داستان این رفتارها رو تایید نمی‌کنه. حتی گاهی وقتها انتقاد هم می‌کنه. مثلا پرستارها برضد "مارک" هوسباز با هم دست به یکی می‌کنن تا از کار برکنارش کنن. یا بهش می‌گن تو آشغالی و ...


ولی مشکل اینجاست که شخصیتها یه جوری ساخته شدن که دوستشون داری. از "ایزی "بدت نمیاد وقتی ازدواج دوستش رو بهم می‌زنه. برات مهم نیست که "درک" اول به زنش خیانت می‌کنه و بعدهم برای "مردیت" صبر نمی‌کنه. حتی از "مارک" هوسباز هم بدت نمیاد. شاید یه جورایی بهشون حق هم می‌دی.

یعنی حس می‌کنی رفتارهاشون اونقدر هم که فکر می‌کردی بد نیست. یه جورایی این رفتارها برات جا میفته. 

برای اینه که می‌گم پر از پیامهای غیرمستقیم غیراخلاقیه.


 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
خاتون شنبه 4 دی 1389 ساعت 10:45

شبکه mbc percia یک ماهی هست که پخش grays anatomy رو شروع کرده. من هم شخصیت های داستان رو دوست دارمو از دیدن سریال لذت می برم. من خیانت هایی که توی سریال اتفاق می افته رو تایید نمی کنم اما اینکه با شخصیت ها همزاد پنداری نمی کنم برام عجیب نیست. جون این یک سریال آمریکاییه و قراره مشکلات آمریکایی ها رو که فرهنگی کاملا متفاوت با ما دارند نشون بده و من مطمئن نیستم که خیانت به همسر یا سرگردانی توی روابط مشکل آمریکایی ها نباشه. راستی از این به بعد وقتی سریال رو نقد می کنی داستان رو لو نده لطفا

در این مورد راست می گی...
شرمنده. البته چیز خاصی رو لو ندادم.

سامان شنبه 4 دی 1389 ساعت 10:48 http://www.fuwo.blogsky.com

سلام .میشه بگین فیلم از کدوم کانال پخش میشه.وبلاگتون قشنگه . دستتون درد نکنه . کریسمستون هم مبارک.

از mbcpersia

روشنک شنبه 4 دی 1389 ساعت 11:09 http://monmasionconfortable.persianblog.ir

چه جالب !!!!!!!ما هم دیروز دقیقا راجع به این دو تا سریال حرف می زدیم و من باهات کاملا موافقم.

جالبه...

تینا شنبه 4 دی 1389 ساعت 11:25 http://asemoone-tina

برا متین یه خبر بد دارم... هرچی میگردم اون سریاله رو پیدا نمیکنم... نمی دونم به کی دادیم که یادم نیست.... باقی تبادلات رو کی انجام بدیم؟؟ بدن درد گرفتم من عملی

بعید می دونم دیگه بهم اجازه بده ببینمت

نمی‌دونم این هفته بشه یا نه. یعنی راستش سرم خیلی شلوغه...

غزل شنبه 4 دی 1389 ساعت 12:14

الی پلی شنبه 4 دی 1389 ساعت 12:21 http://elipeli.blogsky.com

نمیدونم چرا من بیشتر وقت ها از شخصیت های منفی فیلم ها خوشم میاد!!!

خب من این سریالو ندیدم!!!

کلا شخصیتهای منفی جذابترن

زهرا شنبه 4 دی 1389 ساعت 13:20 http://zizififi.persianblog.ir

تا حالا ندیدم این سریالو

عیبی نداره. ولی desperate رو اگه ندیدی بگیر و ببین

زنجبیل شنبه 4 دی 1389 ساعت 13:58

من اناتومی رو ندیدم اصلا و نظری ندارم راجع بهش . دسپرت هاسوایفز و دارم نگاه میکنم فصل اولش تموم شده . خوشم اومده ازش با اینکه .....
سریال امریکاییه دیگه 1 با همه معیارهایی که سریالهای امریکایی میخوان پشت اخلاقی بودن بکنن تو کله ادم ! ولی خوب تفریح خوبین .
راستی مستانه من این سریال و انلاین میبینم ولی خیلی دوست داشتم میتوستم دانلود کنم و بریزم تو سی ی و بتونم تو تی وی با اقای زنجبلی نگاه کنم( ون اون خوشش نمیاد تو کامپیوتر چیزی ببینه ) نمیدونی چطوری و از کجا میشه دانلودش کرد؟ من خیلی گشتم ولی پیدا نکردم . ممون میشم اگه لینکی چیزی داری بهم بگی

فیروزه شنبه 4 دی 1389 ساعت 14:30

من هیچ کدومش رو ندیدیم ... چون عزیز مهربون خیلی کم علاقه است به دیدن این سریال ها!

چیز خاصی رو هم از دست ندادی...

گجشکک یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 08:07

فقط یه چیزی یادمون باشه که همیشه قرار نیست فیلم ها یا سریال ها پیام داشته باشن ، خیلی وقت ها هدف از ساختن یک فیلم فقط جنبه سرگرمی اون هست ، این رو در فیلم های خارجی خیلی آشکارا میشه دید .

آره. این رو قبول دارم. ولی در مورد این سریال فکر نمی‌کنم این طوری باشه

fafa یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 09:56 http://www.longliveahmad.blogfa.com

منم هیچ کدومشون رو تا حالا نددیم آناتومی گری چه ساعتی پخش میشه؟

ساعت ۹ فک کنم!

نرگس سه‌شنبه 7 دی 1389 ساعت 18:27 http://fereshtekuchulu.blogfa.com

اسریال آناتومی گری رو یه تعدادی از قسمتهاشو دیدم و دقیقا با نظرت موافقم
اما اون یکی رو ندیدم
اگه واقعا قشنگه بگیرم ببینم

آری دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 20:18 http://ary-f.blogfa.com

مدتیه که دارم وبت رو می خونم هنوز وقت نکردم به زمان حال برسم دوست ندارم تیپ وبلاگ تو رو پراکنده بخونم .راستش یه جورایی شبیه رمان میمونه
خوب مینویسی و خوشحالم که زوج خوشبختی هستین
و خوشحالم که کنار همه اونا که از فراغ و دوری و درد عشق حرف زدن یکی هم از خوشبختی حرف زده چون جداًوقتی وبلاگ ها رو میخونی حالت از دنیای دور و برت بد میشه
چشم بد از زندگیتون دور باشه رسیدی سر سریال مورد علاقم صدامو در اوردیا
من عاشق سریال زنان نا امید هستم گرچه قسمتهای اولیش یه کم عجولانه بود اما حالا خوب شده و به آخراش که میرسی ناراحت میشی از تموم شدنش اما مقایسه شدنی نیست با گریز آناتومی چون جو کاری با جو همسایه ها خیلی فرق میکنه و جو میون دکتر ها خیلی متفاوت از مشاغل دیگه هست نمی گم آلوده هستن ولی براشون همه چیز بی پرده هست ولی در کل مدیا همیشه میخواد چیزی رو به شنوندش یا بینندش قالب کنه واین هدف خیلی وقتا مورد توجه قرار نمی گیره سریالهایی که فارسی وان میزاره از این نظر درجه یک هستن که امیدوارم یه جوری مردممون متوجه بشن که چقدر این تیپ فیلم دیدن وقت آدم رو میگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد