دن آرام


دیشب برای ششمین بار تلاش کردم که خوندن کتاب "دن آرام" رو شروع کنم. کتاب ترجمه خوبی از احمد شاملو داره. نمی‌دونم چه اصراری دارم برای خودنش. شاید حس می‌کنم کتاب مهمیه و اگه نخونمش چیزی رو از دست دادم. اما به هرحال این دفعه هم مثل دفعه‌های پیش موفق نشدم و صبح برش گردوندم توی کتابخونه.



دلیلش یه مسئله خیلی ساده است. عادت کردم که همه نوشته‌ها کوتاه باشه و مطلب اصلی رو توی چند خط یا چند صفحه بفهمم. برای همینه که از کتابخونه، کتابهای بیشتر از 200 صفحه نمی‌گیرم. برای همینه که وقتی یه کتابی چندصفحه رو به توصیف یک آدم یا یک مکان اختصاص می‌ده، بی خیال کتاب می‌شم و می‌رم یه کتاب دیگه رو برمی‌دارم.


عادت بدیه احتمالا. ولی فکر می‌کنم عادت این روزای خیلیهامون باشه و احتمالا نویسنده‌ها باید این موضوع رو درنظر بگیرن.


دیدین بعضی کتابها ممکنه نویسنده‌اش مال چهار پنج قرن پیشه ولی آدم حس می‌کنه کتاب رو برای الان نوشته؟ به نظر من "دن آرام" جزو این کتابها نیست، البته مطمئنم که نظر خیلی‌ها این نیست.


 

نظرات 13 + ارسال نظر
مریسام سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 09:12

بهت رای دادم عزیزم

نهال سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 09:31 http://nahal87654.persianblog.ir

منم با تعداد صفحات زیاد موافق نیستم.

آلما سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 09:40

من دیروز بهت رای دادم عزیزم

خانوم گلاب سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 10:06 http://2ta-ashegh.blogfa.com

عزیزم منم بهت رای دادم

پرپری سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 10:39

من خواننده خاموشم دوستی اما یه بار یادمه گفتی خونه ات سمت هرویه درسته ؟ ما هم اون سمتی هستیم . می خواستم بپرسم اون طرفا کتابخونه هست که بشه عضو شد ؟ ممنون میشم اگه اون سمتا حالا تو پاسدارن یا شریعتی یا رسالت ... جایی می شناسی بهم بگی ...

حسینیه ارشاد. کتابخونه خوبی داره

تینا سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 10:42

منم رای دادما... بعدا رای منو ندزدن برن باهاش پز بدن... گفته باشم

پرپری سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 10:53

وای ممنون دوستی . میشه بگی شرایط عضویتش چیه یعنی چی می خواد و اینکه ایا رمان هم داره ؟

شرایطش رو زنگ بزن از خودشون بپرس:

http://h-ershad-pl.com/contact.php

آره رمان خیلی داره...

نازی سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 11:38

منم رای دادم مستانه

آفاق سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 17:25

همون دیروز رای دادم.
انگاری صبرمون کم شده با داستان کوتاه بیشتر حال می کنیم.

قاسم سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 17:53 http://altapeh.blogfa.com

ادای وظیفه کردیم ..

فندق ۷۰ کیلویی سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 23:27

عزیزم با کمال احترام رای دادیم. خوشحالم که از بهترین بلاگرها دوستمه .

زنجبیل جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 03:45

حیفه حتما بخونش واقعا چیزی رو از دست میدی .
فکر میکنم حال هممون همینه این روزها . عدم تمرکز و بی حوصلگی .من خودم قدیمها کتاهای قطور و شروع میکردم و تا تموم نمید نه گشنم مشد نه خوابم میاومد نه چیزی مینیدم . الان هر سه خطی که میخونم هو وسش فکرم میره جا دیگه وبعد یه ربع به خودم میام و دبره ادامه میدم به خوندن .عد ند صفحه هم حتما باید
اشم به فیس بوک و اینترنت یه سریبزنم و یه چیزی بخورم و دوباره برگردم . این خلی بده . من حتی تو فیلمهام اینجوری شدم . البته من حام خیلی بده و مطمنا تو مثل من نیستی . ولی یه متخصص بهم گفت که نباید بذارم این حالتم بمونه باید باهاش مبارزه کنم و خودمو مجبور کنم که بیشتر بخونم و بلند نشم . این خودش باعث میشه کم کم تمرکز از دست رفته برگرده .

زنجبیل جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 03:49

از وضعیت تایپ کامنتم حداقل فهمیدم که هر کی نفهه تو متوجه شدی که من چرا این روزها دلم نمیاد بااین کیبرد پست جدید بذارم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد