دختر پرتقالی


صفحه اول کتاب نوشته بود "تقدیم به  کسی که زندگی را دوست دارد و من اون را از زندگی دوست‌تر دارم." نوشته به مرور زمان کمرنگ شده بود. من کتاب رو توی طرح تبادل کتاب با یکی از کتابهام عوض کرده بودم و نمی‌دونم کتاب چقدر بین آدمهای مختلف چرخیده بود و من چندمین نفری بودم که کتاب به دستم رسیده بود. نمی‌دونم اون کسی که اولین بار این کتاب رو هدیه گرفته بود کی بود. ولی هرکسی بود، آدم محترمی بود. من برای کسایی که زندگی رو دوست دارن احترام زیادی قائلم!


"دختر پرتقالی" کتاب زیبایی بود. ساده اما قابل تفکر. مثل بیشتر کتابهای یوستین گودر.

همراه با یک سوال مهم:

" زمانی در چند میلیارد سال پیش تصور کن که تازه همه چیز به وجود آمده بود. تو در آستانه این افسانه بودی و حق انتخاب داشتی. می‌توانستی یک بار برای زندگی در این سیاره به دنیا بیایی. اما نمی‌دانستی چه وقت باید زندگی را شروع کنی و چه مدتی می‌توانی در آن زندگی کنی. البته در هر حال سالهای کوتاهی می‌شدند... اگر یک قدرت برتر و مافوق به تو امکان تصمیم‌گیری می‌داد، تو چه تصمیمی می‌گرفتی؟

آیا تو زندگی در این کره خاکی را انتخاب می‌کردی؟ چه کوتاه، چه بلند؟

یا اصلا در این بازی شرکت نمی‌کردی زیرا نمی‌توانستی قواعدش را بپذیری؟

سعی کن منظورم را بفهمی. برای ما انسانها گاهی از دست دادن چیزی که دوستش داریم بسیار سخت‌تر از نداشتن آن از ابتداست."


همون طور که به جواب این سوال فکر می‌کنم، نوشته صفحه اول رو پررنگ می‌کنم و کتاب رو می‌ذارم توی کیفم تا یه روزی یه جوری برسونمش به دست نفر بعدی...

  

نظرات 10 + ارسال نظر
FAFA چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 07:59 http://WWW.LONGLIVEAHMAD.BLOGFA.COM

سمیرا یه وبلاگ زده به نام قصه دختر پرتقالی فکر نمی کردم یه کتاب به همین اسم هم هست
سوال جالبیه اگه زندگی رو انتخاب کنیم به قول سیاوش من از پایان می ترسیدم و آغاز کردم

مریم و محسن چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 08:07 http://salysky.persianblog.ir

اصلا نمی دونستم یه همچین کتابی هست
چه جالب این مطالبی که در موردش نوشتی
قدیمی باید باشه درسته؟

Maryam, Me & Myself چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 11:47 http://maryami-myself.blogfa.com

نمی‌دونم یوستین گوردر کتابی به این اسم داره..
طرح تعویض کتاب چطوری‌ه؟

والا اگه از من می‌پرسیدن احتمالاً زندگی رو امتحان می‌کردم هرچند از آخر داستان می‌ترسم..

نارنجدونه چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 12:50

خونده بودمش خیلی قشنگه ممنون از اینکه معرفیش کردی عزیزم

فلفل بانو چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 14:06

دوباره سعی کن دوستام

نازنین مریم چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 15:34 http://my-life90.persianblog.ir

شاید اون موقع زندگی روی این کره خاکی برام ناشناخته هست و دلم میخواد امتحانش کنم پس حتما انتخابش میکردم..اما راستش با تجربه الانم نوووچ انتخاب نمیکردمش

خاله ریزه چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 21:18

با نهایت شرمندگی باید بگم که بازارچه روز جمعه بنا به دلایلی به هم خورد ...ایشالا تاریخ برگزاری مجدد رو اعلام میکنم...بازم شرمنده

مرتضی پنج‌شنبه 17 شهریور 1390 ساعت 19:59 http://i-morteza.persianblog.ir

شاید اگر حق انتخاب داشتم همین زندگی که الان دارم را با چیزی عوض نمی کردم.

کسی مرا نخواست جمعه 18 شهریور 1390 ساعت 12:16

خوندم تازگی ها این کتابو
تو وبم هم نوشتم

راستی لینکات چرا مثل ماها خراب نشده ؟ نتونستم لینکامو درست کنم بر اساس الفبا درست شدن

آره دیده بودم نوشتی.

راستش نمی دونم چرا! یعنی نمی دونم مال شما چرا خراب شده.

دخترک حواس پرت شنبه 19 شهریور 1390 ساعت 16:02 http://www.eliaziz.blogfa.com

مستانه جان چه جوری میشه تو این طرح کتاب شرکت کرد خانمی؟

عزیزم این طرح یه زمان خاصی بود. الان دیگه نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد