آنتی هکر!

 

نصف‌شب بیدار شدم، می‌بینم متین هنوز بیداره و پشت لپ‌تاپ نشسته و چشمهاشم برق می‌زنه. یه برق شیطنت!

- چی کار می‌کنی نصف شبی؟

- دارم لپ‌تاپم رو درستش می‌کنم.

اون برق توی چشمش نمی‌ذاره حرفش رو باور کنم. ولی چیزی نمی‌گم. یه ذره بعد خودش اعتراف می‌کنه که یه کار جدید یاد گرفتم! می‌رم می‌نشینم کنارش ببینم از چی داره حرف می‌زنه. می‌گه کامپیوترت رو روشن کن تا نشونت بدم. روشن می‌کنم. دو دقیقه بعد می‌گه بیا ببین چی دارم.

- وااااااااااای. چه وحشتناک.  

یه عکس از من روی صفحه لپ‌تاپشه. نه یه عکس معمولی. یه عکسی که همون موقع از طریق وب‌کم لپ‌تاپم ازم گرفته و من حتی نفهمیده بودم که وب‌کم روشن و خاموش شده و ازم عکس گرفته. ترس برم می‌داره.

- حالا چی کار کنم؟  

یه لیست از کامپیوترهایی که می‌تونه بهشون وصل بشه بهم نشون می‌ده. نشون می‌ده که به فایلهای همه‌شون دسترسی داره. می‌گه همون طور که ما اونها رو می‌بینیم، اونها هم می‌تونن همین دسترسیها رو به ما داشته باشن. کافیه یه آدم یه ذره کنجکاو یا یه ذره خطرناک بینشون باشه.



می‌رم یه کاغذ برمی‌دارم و می‌چسبونم روی وب‌کم لپ‌تاپ. می‌خنده.


- حتما فایروالت رو روشن کن. از یه آنتی ویروس درست حسابی و به‌روز هم استفاده کن.

- دیگه؟

- برو توی cmd تایپ کن net share لیست همه فولدرهایی که روی کامپیوترت share شده نشون می‌ده. بعد تک تک آیتمها رو با این دستور از حالت share در بیار(مثلا برای آیتم اول که $C هست):

net share C$ /delete


- دیگه؟

سعی کن زیاد از وی.پی.ان استفاده نکنی. یعنی به محض اینکه کارت باهاش تموم شده سریع بیا بیرون و یکسره بهش وصل نباش.

- دیگه؟

فعلا برو بخواب که صبح بیدار شی....



پ.ن: ممنون از آقا بابک به خاطر ارسال اطلاعات مفید زیر:

این قضیه به تنظیماتی که کاربر در اولین بار که به هر نوع شبکه ای از جمله وی پی ان وصل می شه انتخاب می کنه مربوط میشه. شما در ویندوز Vista و 7 وقتی به وی پی ان وصل می شی یک پنجره باز می شه که میگه نوع شبکه رو مشخص کنید! سه نوع مشخص داره: public,work,home. برای اینکه دستگاه شما در این چنین شبکه هایی که همه می تونن بهش وصل شن و در واقع یه محل عمومی هست قابل دیدن در در اصطلاح discovery نباشه باید نوع شبکه را به public تغییر بدی! با این کا دستگاه شما قابل discovery نخواهد بود. اگه قبلا نوع شبکه وی پی ان رو چیزی بجر public تنظیم کرده اید باید آن را اصلاح کنید برای این کار ابتدا به وی پی ان وصل شوید. سپس وارد بخش Network and Sharing Center ویندوز شده و در صفحه اصلی آن اسم وی پی ان را پیدا کنید. زیر این اسم نوشته work network یا home network روی آن کلیک کنید. سپس نوع آن را به public تغییر بدید. از این پس یادتون باشه وارد هرنوع شبکه ای بجز شبکه خانگی و کاری می شید نوع آن را public نمایید تا امکان discovery نداشته باشد. در ضمن باید بگم می توانید تنظیمات public را به گونه ای تغییر بدید که حتی نشه فایل share شده را در شبکه public دید.

 

نظرات 28 + ارسال نظر
ن سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 05:22

سلام.از لیست وبلاگ های بروز شده اومدم اینجا و ساعتی خودن مطالبتون مشغولم کرد.این نوشته تنها برای تشکر بود از حس خوبی که بعد از خوندن وبلاگ داشتم.موفق باشید.

لطف دارین

ن سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 05:22

*خوندن

بهار سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 08:12

سلام مستانه جون . 1 سوال داشتم . چطور می شه از vpn خارج شد؟ آخه وقتی وصل می شه که جایی نشون داده نمی شه تا با تموم شدن کارم من خارج بشم؟

همون چیزی که روش کلیک می کنی و کانکت رو می زنی، وقتی به vpn وصلی اگه روش کلیک کنی گزینه connectش تبدیل می شه به hang up که اگه اونو کلیک کنی قطع می شه

آلما سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 09:31

خوب برای اون قضیه وبکم خدا رو شکر الان اکثر وبگما یه دکمه داره که میشه وبکمو باز و بسته کرد...اما خوب بقیشو واقعا نمیدونم....
امروز میرم ببینم چی فایلایی شیر دارم....

وب کم لپ تاپها که این دریچه رو نداره.

آلما سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 09:32

بعدم یه سوال
حتی اگه برای شبکت پسورد گذاشته باشی بازم میشه وارد شبکه شد؟؟؟؟؟؟

اگه منظورت از شبکه پسورد اینترنت و مودم هست آره. این مشکل وقتی به VPN وصلی بیشتر مطرحه.

بهاره سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 10:44 http://rouzmaregiha.blogsky.com

امان از این عصر تکنولوژی که نمیگذاره آدم تو خونه خودش هم راحت باشهمرسی دوستم بابت اطلاعات خوب و مفیدی که دادی بهمون

قربونت برم عزیزم.

مریم سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 13:10

لبخند خانوم سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 16:58

می دونستما ولی جدیش نگرفته بودم. مرسی از توضیحات خیلی خوب و کاملت مستانه جون.

حالا دیگه جدیش بگیر.

بابک سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 20:56

دوست عزیز اگه صلاح می دونی این نظر رو در تکمیل فرمایشت بگذار.
این قضیه به تنظیماتی که کاربر در اولین بار که به هر نوع شبکه ای از جمله وی پی ان وصل می شه انتخاب می کنه مربوط میشه. شما در ویندوز Vista و 7 وقتی به وی پی ان وصل می شی یک پنجره باز می شه که میگه نوع شبکه رو مشخص کنید! سه نوع مشخص داره: public,work,home. برای اینکه دستگاه شما در این چنین شبکه هایی که همه می تونن بهش وصل شن و در واقع یه محل عمومی هست قابل دیدن در در اصطلاح discovery نباشه باید نوع شبکه را به public تغییر بدی! با این کا دستگاه شما قابل discovery نخواهد بود. اگه قبلا نوع شبکه وی پی ان رو چیزی بجر public تنظیم کرده اید باید آن را اصلاح کنید برای این کار ابتدا به وی پی ان وصل شوید. سپس وارد بخش Network and Sharing Center ویندوز شده و در صفحه اصلی آن اسم وی پی ان را پیدا کنید. زیر این اسم نوشته work network یا home network روی آن کلیک کنید. سپس نوع آن را به public تغییر بدید. از این پس یادتون باشه وارد هرنوع شبکه ای بجز شبکه خانگی و کاری می شید نوع آن را public نمایید تا امکان discovery نداشته باشد. در ضمن باید بگم می توانید تنظیمات public را به گونه ای تغییر بدید که حتی نشه فایل share شده را در شبکه public دید. در صورتی که خواستید در این مورد هم بدونید ایمیل من هست می تونم راهنمایی کنم. موفق باشید.

ممنون. راهنمایی های مفیدی بود. به متن اضافه شون می کنم.

Maryam, Me & Myself چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 00:00 http://maryami-myself.blogfa.com

fafa چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 08:42 http://www.tobealone.blogfa.com

ما که ت خونه به نت کانکت نمیشیم همین سر کارمون فقط اینترنت داریم که وی پی ان هم حتی قبول نمی کنه سرور مرکزیمون ...

سحرگاهی چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 17:25

وای مرسی مستانه جون

سحرگاهی چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 17:28

ببخشید من خیلی با سواد نیستم. Network and Sharing Center یعنی دقیقا کجا؟
اون وقت مگه public معنی عمومی نمیده آخه؟

بابک چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 22:53

کامنت های دوستان مستانه خانم رو خوندم.
برای ورود به بخش Network and Sharing Center کافیه روی start کلیک کنید و این رو بنویسید: Network and Sharing Center
اولین گزینه ای که توی لیست میاره control panel Network and Sharing Center هست.
در مورد public هم باید عرض کنم، public در لغت به معنای عمومی هست، اما در اصطلاحات ویندوز 7 به معنی "مکان ها عمومی" می باشد! همانطور که می دانید امنیت می بایست در مکان های عمومی بیشتر باشد! پس از public به این عنوان یاد می نماییم. برای روشن شدن قضیه می توانیم به توضیح خود طراحان معماری این ویندوز اشاره نماییم:
Choose this location for networks in public places (such as coffee shops or airports). This location is designed to keep your computer from being visible to other computers around you and to help protect your computer from any malicious software from the Internet. Network discovery is turned off for this location.
این هم لینک راهنمای خود ویندوز:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Choosing-a-network-location

دوستان به این قضیه عنایت بفرمایید که public در ویندوز بسیار متفاوت از public در فیس بوک و گوگل پلاس هست :)

نارنجدونه پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 03:55

فیلم سنپطزربورگ رو دیده بودی زنه چی میگفت

جدا ما زا علم دنیا عقبیم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 04:01

سنپطرزبورگ البته

از علم دنیا هم البته

استرس این پستت مستانه من هی میام بادبادک هی میام هی میام میدونی تنها دلیلش چیه ؟ خاص بودنش و اینکه بهم آرامش میده الان برعکس همیشه ی سه سال گذشته استرس گرفتم قند خونم افتاده
مهندس حالا این وی پی ان که گفتی یعنی چه ما سوادمون در حد سیکله ها یا نگو یا کامل بگو

نارنجدونه پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 04:02

اون که بالا حرف زده منم گفتم که نگرانم باورت شده آیا

نارنجدونه پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 04:17

فکر کنم فهمیدم چی شد رفتم درستش کردم فقط کاش جناب بابک در مورد اینکه چطوری میشه رفت توی تنظیمات پابلیک هم بیشتر توضیح میدادن

نارنجدونه پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 04:19

یعنی عاشقتم من مستانه


الان دیگه استرس ندارم

بابک پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 10:53

خانم نارنجدونه،
برای تغییر تنظیمات public کافیه وارد Network and Sharing Center شوید، در سمت چپ صفحه گزینه ای با عنوان Change advanced sharing settings قابل مشاهده است. روی آن کلیک کنید. در صفحه باز شده، روی public یکبار کلیک نمایید تا باز شود.
در اینجا برای آنکه امکان sharing را در شبکه های public غیر فعال نمایید کافیه این تغییرات را اعمال کنید:
1- turn off network discovery
2- turn off file and printer sharing*
3- turn off public folder sharing*
4- use 128-bit encryption...
5-turn on password protection sharing
شاد باشید
بابک.
babak107@gmail.com

نگار پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 18:21

ببخشید یه سوال دارم؟ شما وی پی ان از کجا میگیرید که مطمئن باشه؟ من ماه قبل از یه جایی که تو اینترنت سرچ کرده بودم گرفتم و با این که واسه یک ماه قیمتش کمی بالا بود راضی بودم. چند روز قبل که اکانتم تمام شد واسه تمدیدش مبلغ بیشتری برای سه ماه به حساب ریختم. اما هر چی تقاضای شارژ اکانتمو میکنم بهم دیگه جواب ندادن! داستان چی میتونه باشه؟:( ممنون از راهنمایی تون.

من از اینجا خرید می کنم: http://www.sea-sapphire.com/

نارنجدونه جمعه 1 مهر 1390 ساعت 19:10

تشکر بابت راهنمایی

سوده جمعه 1 مهر 1390 ساعت 20:54

سلام
ممنون از پست
یه سوال
net share C$ /delete رو که میزنم،Access Denied میده، در حالی که من ادمین سیستم هستم. چی کار کنم؟
ممنون

دلیلش رو نمی دونم. ولی ظاهرا اگر این دستور رو هم اجرا کنی هنوز هم این فولدر شیر می مونه و یعنی برای ویندوز همیشه درایوها share باقی می مونه.

سوده یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 00:00

آها، یعنی به هر حال نمیشه از این خطر فرار کرد؟

بانوی بهمن ماه دوشنبه 4 مهر 1390 ساعت 23:45 http://khoneyenazgol.blogfa.com

سلام مستانه خانوم..لینک این مطلبتون رو توی وب یکی از دوستاتون پیدا کردم و خوندم خیلی خوب بود..ممنون.. قاب عکس خیلی زیبا بود....موفق باشید.

ممنون عزیزم لطف داری

بابک چهارشنبه 6 مهر 1390 ساعت 21:09

خواهش می کنم خانم نارنجدونه.
خانم نگار می تونم کمکتون کنم. با ایمیل من تماس بگیرید.
babak107@gmail.com

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 مهر 1390 ساعت 21:11

خانم سوده، ویندوزتون چیه؟ Xp یا 7؟ در صورتی که 7 یا ویستا هست، کافیه روی start کلیک کنید، بنویسید cmd بعد روی cmd کلیک سمت راست نمایید و گزینه run as administrator را انتخاب کنید. حالا می توانید دستورات مورد نظر را اجرا نمایید.

هادی شنبه 16 مهر 1390 ساعت 02:08

تا یک حدودی قبول دارم...اما اون قضیه گرفتن عکس از طریق وبکم! بدون اجازه شما و حتی فهمیدن شما...یکم خارج از عقله...دوتا کامپیوتر رو که مستقیم هم با کابل شبکه به هم وصل کنی...همچین اجازه ای نداری توی شبکه...چی برسه از طریق کانکشن وی پی ان مشترک...(احتمالا برادر جانت قبلا یه بلایی سر لپتاپت آورده...البته اگر داستانت ، فقط یه داستان خیالی نباشه)...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد