آفتاب تنبل پاییز دیگه قلبش سرده...

 

درختهای همیشه سبز با همه‌ی خوبی‌هاشون یه بدی بزرگ دارن، پاییز رو نادیده می‌گیرن.


و من در حصار ساختمانها و درختهای همیشه سبز اما خاکستری این شهر، پاییز رو به فراموشی سپرده بودم.  

 

تا جمعه.


جمعه اما سر از سعدآباد درآوردیم. سر به باغهای پاییز زده گذاشتیم و پا بر برگهای زرد خشک شده.


در میان تمام دیدنیهای سعدآباد، در میان تمامی موزه‌ها و کاخ‌ها و باغ‌ها و درختهایش، مینیاتورهای استاد فرشچیان چیز دیگری بود. بی‌نظیر بود. تفاوت بین عکسهایی که تا به حال دیده بودم و نقاشی‌های واقعی شگفت‌انگیز بود. و چه بسیار بودند نقاشیهایی که تا به حال در هیچ یک از عکسها ندیده بودمشان.


سحر نام یکی از مینیاتورهایی بود که بسیار دوستش می داشتم.



جمعه پاییزی زیبایی بود.

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
دلژین یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 13:21 http://drdeljeen.com

من باید برم سعد آباد رو ببینم تا حالا نرفتم

منم نرفته بودم تا حالا و تجربه خوبی بود.

مریم یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 13:27 http://www.myutopias.blogfa.com

چه خوب

فیروزه یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 13:38

یه بار هم توی فصل بهار برو و ببین که چه بهشتیه سعدآباد ...

بهاره یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 14:15 http://newme.blogsky.com

وای دوستم پاییز سعدآباد واقعا محشره... اداره ما دو سال پیش باید یک گروهی از مهمانهای خارجی رو می برد تهران گردی ما هم بردیمشون سعدآباد... خوب یادمه اوایل پاییز بود و هوا و درختا وحشتناک زیبا
منم کارهای استاد فرشچیان رو خیلی خیلی دوست دارم از بس که از رنگهای شاد و زنده استفاده میکنه حتی تابلوی ظهر عاشوراش هم غم انگیزه ولی اونم پس زمینه اش سفیده در واقع غالب رنگها سفیده برای همین آدم از دیدنش سیر نمیشه
این نقاشی هم خیلی زیبا بود دوستم

سحر دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 13:07

سحر!!!!!!!! یعنی من!

تو دوست خانم سین ی! از آی پیت فهمیدم! آخه کلی با این آی پی خاطره دارم. خوش اومدی سحر جان

ناردونه چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 18:49 http://naardane.blogfa.com

منم عاشق این مینیاتورام خصوصا اونا که از زنه!یه جورایی حس میکنم زن ایرانی همینه .نه هیچ جای دیگه و نه این زنی غیر از ایرانیه تمام و کمال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد