کتابهای نارنجی


بچه که بودم، عاشق شبهای زمستون بودم و کرسی و قصه‌های مادربزرگ. مامان ولی قصه بلد نبود برامون تعریف کنه و به جاش برامون کتاب می‌خوند. راستش هردوش خوب بود، هردوش شیرین و لذت‌بخش بود. ولی خاطره‌ای که از قصه‌های مادربزرگ دارم برام موندگارتره و اون قصه‌ها رو خیلی بیشتر یادمه. همیشه توی ذهنم دلم می‌خواست برای فرزندم قصه بگم تا قصه ها رو از روی کتاب براش بخونم ولی خب قصه چندانی هم بلد نبودم و این یکی از نگرانیهام بود.


حالا اما یه مجموعه کتاب پیدا کردم به نام کتابهای نارنجی. هر کتاب هفت تا داستان کوتاه یکی دو صفحه‌ای داره. داستانهای قشنگی هستند و دوستشون دارم. حالا هر روز صبح قبل از اینکه علی از خواب بیدار بشه یه داستانش رو می‌خونم و بعد توی طول روز به زبون خودم و خودش براش تعریف می‌کنم و لذت عجیبی داره قصه گفتن براش وقتی دقیق با چشمهاش زل می‌زنه به دهنم و هرچند دقیقه یک بار یه لبخند می‌نشینه روی لبهاش.


خلاصه گفتم این کتابها رو معرفی کنم شاید به دردتون خورد. هم قصه هاش قشنگه و هم نقاشیهای قشنگی داره و روش نوشته برای گروه سنی 6 تا 10 سال مناسبه. کلا 52تا کتابه برای 52 هفته سال! نویسنده‌ی یه سری از کتابهاش فریبا کلهره که من از بچگی خودم ارادت خاصی بهش داشتم و عاشق کتاب "هوشمندان سیاره اوراک" بودم. امسال هم دوتا کتابی رو که برای بزرگسالان نوشته بود خوندم و خیلی دوستشون داشتم. (شروع یک زن - شوهر عزیز من) 



 
نظرات 14 + ارسال نظر
مجی شنبه 27 آبان 1391 ساعت 10:06 http://soghaatii.blogfa.com/

واییییییی عزیزم نمی دونستم صاحبت فرشته شدی.
قدم مبارکش پر از نور باشه برات .

[ بدون نام ] شنبه 27 آبان 1391 ساعت 10:24

مستانه جون!CD های انیشتن کوچولو (baby einstein) رو هم می تونی برای علی کوچولو بگیری. البته سن شروع این نرم افزار آموزشی برای بچه ها از 3 ماهگی هست. بچه ها رو با محیط اطراف از جمله حیوانات ، فصل ها، اعضای بدن ، موسیقی کلاسیک و ... با موسیقی و حرکات عروسکی آشنا می کنه. البته زبان انگلیسی هم آموزش می ده. اصل این برنامه آمریکایی هست ولی در ایران به فارسی برگردانده شده. من برای دخترم که 3.5 ماهه هست شروع کردم. گفتم بهت بگم شاید به دردت بخوره!

ستایش شنبه 27 آبان 1391 ساعت 10:57

چقده کتابهای خوبیه.خیلی کار خوبی می کنی عزیزم.

باران شنبه 27 آبان 1391 ساعت 11:25 http://happiness-candy.persianblog.ir/

منم قصه بلد نیستم
بهتره برم بخرم
ممنون که گفتی

ترنج شنبه 27 آبان 1391 ساعت 11:26

واااااای منم چن وقت پیش این کتابا رو پیدا کردم،و چهارتاش و خریدم فعلا و هنوز در حسرت خرید بقیه ش هستم، چون تو همه ی کتابفروشیا ندیدمشون و اونجایی که دیدمش از ما دوره.خیلی قصه هاش بامزه است ولی واقعا به درد بچه های حداقل چهار سال به بالا میخوره چون توش یه نکاتی هست که تا بچه نفهمه براش لذتی نداره.از این مجموعه قصه ها الان خیلی زیاد شده مستانه، بگرد ساده تراش و برای سنین پایین تر پیدا کن. منم همیشه نگران قصه بلد نبودن و شعر بلد نبودن بودم که به برکت دنیای تکنولوژی و کتابهای وافر این مشکلم رو به حله!

از سایت قدیانی می تونی بخری

فنچ بانو شنبه 27 آبان 1391 ساعت 11:59 http://baghe-ma.blogsky.com

اتفاقا منم خیلی دلم میخواد برای بچه هام قصه بگم اما همش فکر می کنم خب بلد نیستم که؟ واقعا مرسی از پیشنهادت... خیلی خوبه جالبتر اینکه علی کوچولو گوش میده به قصه ها ای جانم:*

ترانه شنبه 27 آبان 1391 ساعت 19:18

علی...خیلی اسم قشنگیه...

س س یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 00:17

وای مرسی از این توصیت!!! همیشه حسرت قصه بلد نبودن رو دلم مونده واسه فینگیلم!!! فقطم یه قصه علی کوچولو (علی کوچولوی واقعی!هه) بلدم هی براش میگم انقد گوش میده خوووب

پرنده گولو یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 08:56

گمت کرده بودم مستانه ی مادر.
هنوز نیومدم دیدن علی کوچکم.
آخ که فرشته است .و چقدر شبیه توست.قربان چشمانش بشوم.
هوشمندان سیاره اوراک
صنوبر... صفا... چقدر نوجوانی ام را پر کرد این کتاب.... که تو آن هاله ی آبی بنفش را چقدر داری مستانه....

شاعر شنیدنی ست یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 12:55 http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

سلام عزیزم چه جلد بامزهای داره اسمشمقشنگه مرسی بابت معرفیشببینم واسه دختر داداشم می گیرم
به روزم

نارنجدونه یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 14:22

مررررررررررررررررررسی مامان مستانه
اگر اشتباه نکنم از انتشارات بنفشه است که همیشه عالی بوده

روناک یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 18:05

خرس قهوه ای سه‌شنبه 30 آبان 1391 ساعت 11:03

وای این هوشمندان سیاره ی اوراک...عاشقش بودممممممم

ماجراهای مریمی سه‌شنبه 30 آبان 1391 ساعت 20:56 http://merrymiriam.persianblog.ir/

مستانه تو که هرچی اینجا می‌نویسی توی اون یکی بلاگ‌ت هم می نویسی. علتی‌ش کردم لینک‌ت رو دیگه. عیب داره؟ بر دارم‌ش؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد