رابطه دوطرفه


دوستم میگفت بچه زیر پنج سال رو اگه ببری توی محیطی که زبونش رو بلد نیست، تا سه ماه دچار سکوت می شه. بعد از سه ماه یهو زبونش باز می شه و شروع می کنه مث بلبل به اون زبون حرف زدن.


خب البته می دونم ربطی نداره ولی من حس می کنم علی هم دقیقا مث همون بچه بوده که یهویی وارد یه محیطی شده که نه تنها زبونشون که هیچی رو نمی فهمیده ولی از دیروز حس می کنم یهویی کاملا تغییر کرده. اصلا یه جور متفاوتی شده. راستش خیلی نمی شه این تغییر رو توصیف کرد. ولی تا دیروز وقتی باهاش حرف می زدم یا قصه می خوندم، حس نمی کردم می فهمه دارم چی می گم. فقط حس می کردم داره دقیق گوش می ده. ولی حالا انگار واقعا می فهمه چی می گم.

تا دیروز وقتی بغلش می کردم آروم می شد. وقتی من رو می دید بهم لبخند می زد و با نگاهش دنبالم می کرد ولی حالا وقتی بغلش می کنم یه جور متفاوتی نگاه می کنه یه جوری که حس لذت و امنیت رو توی نگاهش می بینم. لبخندهاش و حتی گریه هاش هم یه جور دیگه شده.


آها! این جوری بگم بهتره. انگار ارتباطمون یه ارتباط دوطرفه ی واقعی شده!

 

نظرات 14 + ارسال نظر
sheida سه‌شنبه 19 دی 1391 ساعت 23:50 http://www.talkhon314.blogsky.com

واقعا همینطوری میشه؟ چه باحال .. هر چی فک میکنم جور در نمیاد !

چرا جور درنمیاد؟ مشکلش چیه؟

رضا چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت 08:57

سلام
چند پست قبلتر راجع به کارتون های انگلیسی زیان نوشته بودین. توی این پست هم راجع به زبون باز کردن یه چیزایی بود...
در مورد دو زبانه بودن می تونین بچه هایی رو در نظر بگیرین که زبان مادریشون فارسی نیست ولی بنا به مقتضیات زمان برای کنار اومدن با جامعه فارسی رو هم قبل از رفتن به مدرسه و خیلی ها قبل از رفتن به مهد یاد می گیرن... البته در کنار زبان مادریشون که کاملا با فارسی متفاوته.
از نزدیک اینجور بچه ها رو رو دیدم اوایل کلمات هر دو زبان رو قاطی می کنن گرامر رو قاطی می کنن ولی خیلی زود یاد می گیرن که جایگاه هرکدوم کجاست.
فقط خواستم بگم از دو زبانه بودن پسرتون هراسی نداشته باشین و اگه خواستین با چند تا متخصص زبان یا کودک مشاوره کنین تا اگه دیدین به نفعشه از الان برای این کار برنامه ریزی کنین...
علاوه بر اینکه یاد گرفتن زیان تو سنین کم راحتتره ضریب هوشی رو هم افزایش میده.
با شکر از برنامه خوبتان!

خیلی عجله ای ندارم برای یادگرفتن زبان.

ولی به هر حال ممنون از توصیه هاتون

ستایش چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت 09:13

وای چقدر این رابطه حس خوبی به آدم می ده از لحظه لحظه شون لذت ببر عزیزم.

ستایش چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت 09:23

چقدر این رابطه حس خوبی به آدم می ده از لحظه لحظه شون لذت ببر عزیزم.

خانم کوچولو چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت 11:39 http://daftardastak.persianblog.ir

ای جانم. این پسرک تو چه بچه ای بشه. فکر کن چند سال دیگه سرقفلی بادبادک رو میاد ازت میگیره.

نچ. بادبادک مال خودمه. بره بادبادک خودش رو بسازه.

sahar چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت 21:30

قاصدک پنج‌شنبه 21 دی 1391 ساعت 12:25

چقدر زیبا .. چه حس قشنگی مستانه ..
همه این قشنگیها نوش جانت

نوش جان شما هم بشه به موقعش ایشالا

فلفل بانو جمعه 22 دی 1391 ساعت 23:01

عزیزمممممممممممممممم

خانمه سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 08:03

آری سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 12:29 http://ary-f.blogfa.com

همیشه می فهمیده اما قدرت ابرازش رو نداشته دختر برادر من از وقتی تو شکم مادرش بود به آهنگ خوندنای باباش جواب میداد یعنی پاش رو به شکل خاصی حرکت میداد که فرق داشت الان هم همون عکس العمل رو نشون میده که نشون میده بچه از 4 ماهگی درکی از محیط اطراف داره فقط نوعش یه کمی با درک کامل فرق داره

ولی یه جور دیگه شده کاملا

آیدا چهارشنبه 27 دی 1391 ساعت 21:25 http://1002shab.blogfa.com/

آخی خدا چه نازه این پسرک

دختر بزرگه بابایی شنبه 30 دی 1391 ساعت 10:05

سلام.
مستانه جون کجایی؟
دلمون تنگ شده.
این هفته پسرم عکس جدید نداشت ببینه.

هستم...

فلفل بانو یکشنبه 1 بهمن 1391 ساعت 08:06

کجایی دوستم علی کوچولو خوبه

خوبه ممنون

سولماز سه‌شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 19:06 http://solmaz90111.bliogfa.com

سیلوم وب قشنگی داری تو وب منم بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد