جای خالی گوگل ریدر


ظاهرا گوگل ریدر داره به روزهای آخر عمرش نزدیک می شه و چاره ای نیست به جز اینکه دنبال یه جایگزین خوب براش باشیم. من خیلی وقت نداشتم همه جایگزینهایی رو که این ور و اون ور معرفی کردن امتحان کنم ولی بین دو سه تایی که امتحان کردم the old reader رو بیشتر دوست داشتم و راحت تر باهاش ارتباط برقرار کردم. 


یکی از خوبیهای مهمش هم اینه که می شه لینکهای ریدر رو راحت منتقل کرد اینجا.


اگه ساده بخوام نحوه کار رو توضیح بدم اینه که اول از همه یه وی پی انـ ـی چیزی فراهم می کنین چون گوگل ریدر به آی پی ایرانی سرویس مورد نیاز رو نمی ده. بعد که خارجی شدین می رین روی عکس چرخ دنده اون گوشه توی ریدر کلیک می کنین و وارد reader setting می شین.  بعد توی بخش import/export روی لینک Download your data through Takeout کلیک کرده و سپس از دکمه "ایجاد بایگانی" یا یه چیزی معادل انگلیسیش استفاده می کنید و بعد از اینکه کارش تموم شد اگر آی پی تون مال ایران نباشه اجازه می ده که دانلودش کنین. وقتی دانلود تموم می شه یه فایل زیپ شده بهتون می ده که یه فایل subscriptions.xml توشه.


حالا می تونین وارد the old reader بشین. توش register کنین و بعد از اینکه تایید شدین و وارد شدین اون بالا با انتخاب import آدرس فایل subscriptions.xml رو وارد کنین و منتظر شین تا لیست تون رو براتون بسازه!


البته بعدش می تونین یه کار دیگه هم بکنین. این که لینکهایی رو که نمی خونین و توی رودربایستی گذاشته بودین گوشه وبلاگ بمونه حذف کنین و کلی احساس سبکی کنین!

  



نظرات 11 + ارسال نظر
ماجراهای مریمی یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 11:42 http://merrymiriam.persianblog.ir/

این فقط برای فیدخوانی‌ه دیگه. نه؟ یعنی لینک دونی نمیشه باهاش ساخت انگار. اون رو چه کنیم؟ راهی براش نیافتی؟

آره فقط برای اینکه هم رو گم نکنیم فعلا. راهی نیافته ام هنوز

بازیگوش یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 12:15 http://bazigooshi7.persianblog.ir/

سلاام عزیزم...خیلی وخته برات کامنت نزاشتم میدونم اما میخونمت گلم
یه سوال اونم اینکه من همه مراحل رو درست پیش میرم و همین جوری میشه که میگی اما تو مرحله دانلود نمیدونم فایل رو کجا و چجوری میده!!!! دانلود میکنم اونجایی که نوشته کامل شد ایجاد ارشیو و دانولد رو میزنه اما بعدش درست پیش نمیره:-( !!!!!!!

یه دفعه تست می کنم بهت می گم نتیجه ش رو

دلژین یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 16:44 http://drdeljeen.com

مرسی عزیزم

قابل نداشت.

خرس قهوه ای دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 08:30

دستت درد نکنه مادر. خیر از جوونیت ببینی :دی
فقط یه سوالی می مونه. که حالا چه جوری لینکارو بیاریم کنار وبلاگ؟

نمی دونم هنوز.

نارنجدونه دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 09:11

مهندس این فایل زیپ در واقع همون بک آپ از فایلامونه که توی ریدر بود دیگه؟ یعنی اگه اون فایل اُ ام پی ال رو بخوایم تو این سایت وارد کنیم قبول نمیکنه؟

نارنجدونه دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 09:28

وای دستت درد نکنه این خیلی محیطش یوزر فرندلی تره خدا عزیزانت رو حفظ کنه یک در دنیا صد در آخرت بهت خیر و برکت بده
با همون اْ پی ام ال که زدم قبول کرد فقط این گزینه تنظیمات لینکش رو پیدا نمیکنم ؟!

تنظیمات لینک یعنی چی؟ منظورت رو نفهمیدم.

مریم دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 09:42 http://manodelam136400.blogfa.com

سلام خانوم مهندس
ممنون از این پست :)
یه سوال !
چجوری میتونم فونت old reader عوض کنم؟ آیا همچین امکانی داره؟

چیزی براش پیدا نکردم هنوز.

fateme دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 12:20

dastet dard nakone mastane joon.faghat ye soal,man ke gooder nadashtam che jori bayad bahash kar konam?adrese site toro zadam masalan,to listesh neshon mide ama age up koni nemiad bala ya ye chizi neshon bede ke yani up kardi.addreso jore dige ee bayad vared konam?man zadam www.mastaane.ir

کارکردش همین جوریه. آدرس وبلاگ رو می زنی توش وقتی آپ کنیم اونجا نشون می ده. یه روز صبر کن ببین وبلاگهایی که به روز می شن رو نشون می ده یا نه.

نارنجدونه دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 15:50

منظورم اینه که ...
یعنی همون گزینه ریدر ستینگ که اجازه میداد پوشه هامون رو جابه جا کنیم از این پوشه به اون پوشه یا حتی حذف کردن لینک ها رو این نداره همه جاش رو گشتم همچین چیزی پیدا نکردم چون وقتی فایلای ریدر رو ایمپورت میکنی اگه بخوای لینک جدیدی وارد کنی از طریق گزینه اد میره خارج از پوشه ریدرت میشینه اگه بخوای لینکا رو یه کاسه کنی تو همون پوشه ریدر که ایمپورت کردی اصلا بهت همچین امکانی نمیده یعنی شایدم داره من پیدا نکردم
اینطوری لینکی رو خوای حذفم کنی نمیشه !

آره. راست می گی. منم پیدا نکردم.

بازیگوش یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 12:12 http://bazigooshi7.persianblog.ir/

چی شد خانومی تست نکردی؟

من نمی دونم چرا. مال من رو دانلود می کنه و یه فایل زیپ می ده. فکر کنم مشکل همون آی پی ایران و اینا باشه. می تونم یه کاری بکنم برات. یوزر و پست رو بدی برات دانلود کنم فایلش رو بفرستم.

ماجراهای مریمی یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 12:53 http://merrymiriam.persianblog.ir/

دانلود نکرد مال من رو. چرا به نظرت؟

مشکل به نظرم باید مال IP ایران باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد