تنبیه



یکی از مشغله‌های این روزهام گوش دادن به سی‌دی‌های کودک متعادل دکتر سلطانی‌ه.(با تشکر از نرگس خانوم که بهم قرضشون داد.)

راستش به نظرم ایده‌هاش و افکارش خیلی بهتر از خیلی از روانشناسهاییه که ادعای سالها تجربه و ... دارن.


یکی از چیزای مفیدی که ازش شنیدم و راستش پسندیدم شیوه تنبیه بچه‌ها بود.


لابد خیلی‌هاتون شنیدین که وقتی بچه یه کار اشتباهی می‌کنه باید به اندازه سنش چند دقیقه توی یه اتاق یا یه گوشه‌ای بشینه و از چیزهایی که دوست داره محروم بشه و ...


راستش شیوه مامان منم برای تنبیه من همین بود البته وقتی کار خیلی خیلی بدی می‌کردم. در سایر مواقع که کار بدم در حد متوسط بود مامان یه مدت باهام قهر می‌کرد و سرسنگین می‌شد و من چقدر متنفر بودم از هر دوی این موقعیتها و از همه اون لحظه‌ها.

از همون موقعها هم مطمئن بودم که نمی ذارم بچه ام این لحظه‌ها رو تجربه کنه. ولی راستش راهکار دیگه ای هم نداشتم.



اما ایده دکتر سلطانی این بود که تنبیه فقط و فقط مال وقتیه که بچه ارزشها و خط قرمزهای خونواده رو زیر پا می ذاره (یه چیزی در حد همون کارهای خیلی خیلی بد!) این جور مواقع اول خوب توجیهش می کنی که کار بدش چی بوده و چرا داری تنبیه‌اش می کنی و با کارش مشکل داری نه با خودش و ... بعد 30 ثانیه با سگرمه‌های توی هم زل می‌زنی تو چشمهای بچه. همین! بعد هم بچه رو نوازش می‌کنی که مطمئن شه هنوز دوستش داری و با خودش مشکلی نداری.

  

نظرات 10 + ارسال نظر
ماجراهای مریمی یکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت 10:42 http://merrymiriam.persianblog.ir/

1. دکتر سلطانی کیست؟ عکسی لینکی چیزی لدفن

2. دکتر نگفت این روش برای چه سنی‌ه؟ فکر نکنم در تمام سنین، جواب بده این زل زدن. خنده‌دار میشه وقتی کمی بچه بزرگتر شه. فکر کن!

لینک: http://koodakbazendegi.blogfa.com/

سن زیر شش سال.

غزل یکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت 16:58

به نظره منم این بهترین روشه
با روشه گذاشتن بچه توی اتاق و در و بستن هم کاملا مخالفم فکر میکنم مشکلی رو حل نمیکنه

:)

گلابتون بانو یکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت 23:12 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

ولی به نظر من که این روش خیلی لوسه! یه کم جدی تر بهتره!!!

نمی دونم باید به این مرجله برسم تا بتونم نظر بدم که ملو هست یا نه.

فرنوش مور دوشنبه 28 مرداد 1392 ساعت 02:10

فک نمیکنی زیادی ملو باشه؟؟؟

نه!

انار سه‌شنبه 29 مرداد 1392 ساعت 12:32 http://ladypomegranate.persianblog.ir/

من هم خیلی سخن رانی در مورد بچه ها گوش داده ام این مدت . آقای سلطانی به نظرم از همه فطری تر هست و به نظرم بیشترین انطباق رو هم با شرع داره .

موافقم.

آ‌ذر چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 07:56 http://withtogether.blogfa.com

سلام . شما می دونید چطور میشه این سی دی های کودک متعادل رو تهیه کنم؟‌تو نت گشتم چیزی ندیدم که فروش اینترنتی باشه آخه من تو شهرستان زندگی میکنم

فکر می کنم براتون بفرستن:
http://b-meslebazi.ir/ShowNews.aspx?nid=20

آزاده چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 13:56 http://dalanebehesht.blogfa.com

سلام..
خیلی برام جالب بود...
بدون اینکه بدونم اینا رو یا از کسی یاد گرفته باشمشون گاهی انجام می دادم این عکس العمل ها رو...
مستانه جون از کجا باید تهیه کنم این سی دی ها رو می دونی؟

از اینجا :

http://b-meslebazi.ir/ShowNews.aspx?nid=20

گل پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 11:50

مرسی که به اشتراک گذاشتی منم یاد گرفتم.

:)

سعید مسعود یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 01:52 http://kohneketab.blogfa.com/

سلام به شما و خوانندگان
یک پیکان نوستالژیک دارم که داخلش و چعبه اش پر است از کتاب.کتابهای خاص ، کمیاب و نایاب(کهنه و نو) .همه کتابهای برگزیده و باارزش..حتی عامع پسنداش هم مورد تایید عده ای کتابخون حرفه ای هستند چه برسه به کتابهای خواندنی و عمیقش.
بصورت سیار می چرخیم و هر جا ، جا دیدیم و چشم ماموران سد معبر را دور ، کتابها را روی کاپوت جلو و جعبه عقب و دور تا دور سقف و باربند می چینیم.دل نازکی هم داریم که به تقاضاهای تخفیف نه نمی توانیم بگوییم.البته در حد معقولش.
به رفتارهای اجتماعی مردم هم علاقه مندیم.برای همین برخوردهایشان با مقوله کتاب را به زبانی نزدیک به طنز ، در همین وبلاگ وهمچنین در پیجی در فیس بوک می نویسیم.(صفحه ای به نام کتابفروشی سیار سعید)
سفارش کتاب می پذیریم..
لیست کتابها را تا جایی که ممکن بوده در یکی دوتا از پستها نوشته ام.ولی نه همه ی آنها را ،ولی با مطالعه همینها دستتان می آید که چه مدل کتابهایی را عرضه می کنم.تقریبا همه ی کتابهایی که دستفروش ها و نایاب فروشی های انقلاب دارند را دارم.
بعضی از دوستان که این پیام را در کامنت دونیشان دیدند گفتند با وجودیکه عادت ندارند کامنتهای تبلیغی را تایید کنند اما این یکی فرق می کند و ارزشش را دارد.شما نیز چنین کنید خیرشو ببینید.لینک هم بدهید ، هم دسترسی بعدی برای خودتان آسان می شود و نمی خواد به ذهن هزار سوداییتان فشار بیاورید که اسمش چی بود اونیکه کتاب سیار می فروخت و ... قول میدم به یادتون هم نیاد.بعلاوه لینک کنید ما هم دل رحم ، شاید که نه ، حکما برای جبران این لطفتان در پارت اول خرید تخفیفی می دهیم که راضی برگردید و هی ما را لینک کنید و هی برای ما تبلیغ کنید.باور کنید ما همچی آدم خوبی هستیم .
مشاوره تخصصی هم می دهیم.خودمان کتابخوان تیری هستیم.
کتابخانه شخصی شما را هم به قیمتی که نه سیخ بسوزد و نه کباب می خریم.
در تهران کتابها را یا به پیک می دهیم یا خودمان می آوریم خدمتتان(اگر از سه جلد بیشتر بخواهید) یا خودتان می آیید می برید یا هر مدل دیگه ای که بخواهید.شهرستانها هم با پست یا اتوبوس یا تی پاکس (البته با پرداخت هزینه)
اگر کتاب هم نمی خرید قول می دهم مطالب وبلاگ برایتان جدابیت خواهد داشت.

خاتون یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 09:58

خوشحالم که خوشت اومده ازش

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد