درک احساسات


من فکر می کنم مهمترین وظیفه یه مادر/یه زن درک احساسات فرزندش/همسرش ه.

راستش خیلی به تربیت کردن بچه اعتقادی ندارم. فکر می کنم برای اینکه یه بچه خوب و درست بزرگ شه دوتا کار کافیه. یکی اینکه خودتون خوب و درست زندگی کنید و دوم اینکه احساسات بچه رو درک کنی و بهش احترام بذاری.


من فکر می کنم مهمترین وظیفه یه مادر/یه زن درک احساسات فرزندش/همسرش ه.

ولی راستش درک احساسات خیلی کار سختیه وقتی این آدمها نتونن/ نخوان راجع به احساساتشون حرف بزنن. اون وقت همش مجبوری احساسشون رو خودت حدس بزنی و بر اساس حدسی که معلوم هم نیست درست باشه عمل کنی.


من فکر می کنم مهمترین وظیفه یه مادر/یه زن درک احساسات فرزندش/همسرش ه.

و من دارم تمام تلاشم رو برای این کار می کنم، حتی اگه متین با خوندن این نوشته فکر کنه دارم شعار می دم. حتی اگه علی یه روزی بهم بگه اصلا درکش نمی کنم...



  
نظرات 6 + ارسال نظر
ماه مون دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 10:11 http://mahemoon.persianblog.ir

و اگر این درک احساسات متقابل باشه چه شوددددددددددد

قاصدک دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 10:40

و من این روش تربیتی رو درست میدونم و بهش اعتقاد دارم ..
این تلاش تو خیلی ارزشمنده عزیزم .. امیدوارم به بهترین نتیجه‌ها برسی ..

ایشالا شما هم به زودی این روش رو به کار ببندی

آلما دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 10:43

به نظر منم مهمترین وظیفه یه زن یا مادر همینه
اما گاهی تعریف اونا از درک با کاری که ما می کنیم فرق داره
گاهی انگار توقعشون بالاتر از توان ما میشه
من اینجور وقتا خیلی ناراحت میشم، نه از اونا، از شرایط و نفهمیدن حال همدیگه

تمام تلاشم رو می کنم که هیچ وقت فراموش نکنم هیچ منتی به سر بچه ام ندارم و به خاطر خودم بچه دار شدم. تا هیچ وقت توقعی هم ازش نداشته باشم...

پری سه‌شنبه 12 آذر 1392 ساعت 07:54

من مطمئنم تو بهترین مادر برا علی کوچولویی اینو میشه از خنده هاش فهمید.بابت معرفی کتاب هم ممنونم.

ایشالا... ایشالا همه مادرها بهترین مادر برای بچه هاشون باشن و بچه هایی داشته باشیم شاد و خوشبخت...

صفورا چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 15:00 http://bahareomr-2.blogfa.com

واقعا خیلی وظیفه مهم و سختیه. ایشالا هممون از پسش بر بیایم.

ایشالا

دو کبوتر عاشق چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 21:59 http://http://baranbaharii8.blogfa.com/

سلام . من معمولا وبلاگ قشنگ شما رو میخونم ،پسر من سه ماهش تمام شده ،میشه لطفا چند تا کتاب که به نظرتون خوب بوده ،بهم معرفی کنید .ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

کتاب برای بچه منظورته؟ یا برای خودت؟

اگه برای خودت چیزی می خوای اکیدا توصیه می کنم که سی دی های دکتر محمود سلطانی رو بگیری و گوش بدی. حتی می تونی از یوتیوب هم دانلودش کنی.

به نام کودک متعادل - نوزاد - سلطانی و ... سرچ کن.

اما برای بچه من یه سری کتابهای نارنجی دارم که داستان های کوتاه داره کوچیک که بود براش می خوندم. الان هم خیلی دوستشون داره هم قصه هاش رو و هم عکسهاش رو.

کتابهای شعر ناصر کشاورز کلا توصیه می شه.

از این کتابهایی که شکل اشیا آشنا توشه رو هم علی دوست داره. نخستین واژه های من و ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد