عرفه


ای مهربان! با اینکه خطاهایم بزرگ شد، اما تو رسوایم نکردى. گناهانم را دیدى و همه را پوشاندى تا مبادا دیگران ببینند و طردم کنند.


اى لطیف! جز تو چه کسی این چنین بی‌منت عطا می‌کند که من در آینه‌ی دلم لطف و احسانت را ببینم و تو در آینه‌ی کردارم جرم و عصیانم را. با این‏ همه گناه، باز هم راهنمایم هستی به سوی نور.

هر چند همیشه در شکر این همه احسان ناتوان بوده‌ام. وقتی بیمار شدم به سراغت آمدم و درمانم کردی. وقتی گرسنه و تشنه بودم، سیر و سیرابم کردی. ذلیل بودم اما تو عزیزم کردى. پس به راستى که حمد و سپاس براى توست!


 پروردگارا!  مرا به که واگذارم کنی در حالی که تو خداى منى و سرنوشتم در دستهای توست؟ به قوم و خویشی که به راحتی رشته‌های محبت را پاره می‌کنند؟ یا بیگانه‏اى که به من خشم می‌گیرد؟ یا کسانی که مرا خوار و ذلیل می‌کنند ؟

خدایا! به هر چه دستور دادی، نافرمانی کردم. از هرچه نهی کردی به سویش رفتم. آنچه نمی‌خواستی انجام دادم. حال این منم که نه دلیلى برای گناهانم دارم و نه توان این را دارم که از کسی کمک بخواهم. حال با کدام یک از اعضای بدنم روبه‌روت بایستم؟ با گوشم یا با چشمم؟ با زبانم یا پاهایم؟ اینها همه همان نعمتهاییست که تو به من دادی و من با همانها نافرمانی تو را کردم.

اى خدای من، من خود می‌دانم که با این همه حجت و دلیل از طرف تو، محکومم!


بخشایشگر من! چقدر تو به من نزدیکى و چقدر من از تو دورم! و چقدر نسبت ‏به من مهربانى. پس چه چیزی بین من و تو این همه فاصله انداخته است!؟



منبع: دعای عرفه




پ.ن: عیدتون مبارک.

نظرات 10 + ارسال نظر
تینا دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 10:12

عید شما هم!

در پناه یکی

فیروزه دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 11:46

به کعبه گفتم تو از خاکی منم خاک ... چرا باید به دور تو بگردم؟
ندا آمد تو با پا آمدی باید بگردی ...برو با دل بیا تا من بگردم

فیروزه دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 11:47

عید شما هم مبارک ... ایشالا به زودی بشی حاجیه مستانه خانومی

رنگین کمون سفید دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 11:56 http://whiterainbow.blogfa.com

مستانه جون ببخشیذ جا انداخته بودم!
تو که همیشه جز اولین لینکامی!

نازنین دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 13:22 http://adatmikonimm.blogfa.com

عید تو هم مبارک مستانه جونم

سعید دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 15:00 http://bazar24.blogsky.com

سلام دوست عزیز . برای آگاهی در مورد کلاهبرداری بزرگی که در کمین همه وبلاگ نویسهای ایرانی قرار دارد...به وبلاگ من سر بزن و مطالب را کامل با شواهد ارائه شده بخوان..حتما به دوستانت هم بگو تا کلاه بر سرشان نرود ...بر سر ما که رفت

سیندخت دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 16:10 http://sindokhtane.blogfa.com

زنده ام کردی ...
عیدت مبارک...

نازلی دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 16:30 http://darentezarmojeze.blogsky.com/

عید شما هم مبارک باشه بهتون خیلی خوش بگذره.

یک دوست دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 21:40

أنت الذی مننت(تویی که منت نهادی)
أنت الذی انعمت (تویی که نعمت دادی)
أنت الذی احسنت(تویی که احسانم کردی)
أنت الذی اجملت(تویی که نیک رفتاری ام نمودی)
أنت الذی افضلت (تویی که فضیلتم دادی)
أنت الذی اکملت(تویی که کاملم کردی)
أنت الذی رزقت(تویی که روزی ام دادی)
أنت الذی وفقت(تویی که توفیقم عطا کردی)
أنت الذی اعطیت(تویی که به من عطا فرمودی)
أنت الذی اغنیت(تویی که توانگرم کردی)
أنت الذی اقنیت (تویی که نگهم داشتی)
أنت الذی اویت(تویی که مأوایم دادی)

خاله ریزه(حامی) سه‌شنبه 19 آذر 1387 ساعت 01:23 http://hami83.persianblog.ir

سلام...
یک سال دیگر آمد و یک جشنواره ی خیریه ی دیگر...و باز طبق روال هر سال ما بنا داریم که با غرفه ای کوچک سهمی کوچکتر اما صمیمی را در بازارچه ی خیریه ی پیام امید بر عهده بگیریم...
و باز غرفه ی آلوچه ی و لواشک ما ، غرفه ی حامی بلاگ میزبان شما دوست وبلاگ نویس خواهد بود...
سه روز پر از شادی و خوشحالی،از اینکه می توانیم قدمی بر داریم و از اینکه دوستانمان را خواهیم دید و از اینکه شما پیش ما خواهید آمد!
موفق و پیروز باشید
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد