سردرگمی شغلی


چهارسال از روزی که اومدم این شرکت گذشته و حالا بعد از چهارسال باید تکلیفم رو با خودم این شرکت روشن کنم. یا باید برای همیشه اینجا موندنی بشم و یا باید جل و پلاسم رو جمع کنم و برم.


راستش خیلی دودلم. اینجا موقعیت خوبی برام داره. حقوق خوب و امکانات خوب و ...


وقتی من اینجا شروع به کار کردم. آدم‌های خوب هم زیاد داشت. ولی مدتهاست که این آدمها یکی یکی از اینجا رفتن و الان تعداد آدمهای خوبش نسبت به بقیه خیلی کم شده.


وقتی من اینجا شروع به کار کردم کلی پروژه درست و حسابی داشت که از قِبَلش کلی چیز یاد گرفتم و کلی پیشرفت کردم. ولی مدتهاست که دیگه هیچ پروژه‌ای، هیچ کاری وجود نداره...


به علاوه محدودیت‌هاش و خطراتش و مشکلات فراوونش...


متین چندماهی می‌شه از اینجا رفته و جای دیگه‌ای مشغول شده. خیلی بیشتر از وقتی که اینجا بود احساس رضایت و خوشحالی داره.


رئیسشون هم بدش نمیاد من برم اونجا و با هم نوشتن یه مجموعه نرم‌افزار رو شروع کنیم. برنامه‌نویسی کاری بود که من خیلی دوست داشتم و دارم ولی به اندازه چهارسال ازش دور افتادم و شروع دوباره‌اش یک کمی برام سخته.


نمی‌دونم چی کار کنم. یکی دو ساعت دیگه باید برم پیش رئیسمون و تکلیفم رو روشن کنم.


به نظرتون خیلی احمقانه نیست آدم یه کار دولتی با کلی مزایا رو ول کنه و بره یه جای خصوصی بدون هیچ مزایایی؟



پ.ن: سمیرا جان که کامنت خصوصی گذاشته بودی. ببخش این چند روزه نتونستم وارد جیمیل بشم و بهت ایمیل بزنم. به محض اینکه جیمیل برام باز بشه جوابت رو می دم.


نظرات 39 + ارسال نظر
خانم سین یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:08

سلام..
مهم اینه که کجا آرامش روانی داری عزیزم...
به من ربطی نداره ها ولی خدائیش محدودیت سفریش اذیتت نمی کرد؟ انگار پات به زنجیری وصله... حتی تو رویا هم نمی تونی جاهایی رو ببینی که تاحالا ندیدی!
اینجور نبود؟

ولی بازم صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

راستش تازگیا کشف کردم که اگه کسی خبر نشه می شه بری سفر. یعنی جایی نیست که مانع خروجت بشه. ولی به هرحال ترس و لرزش هست

خانم سین یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:09

راستی قول بده خبرشو خیلی زود(ینی همین امروز) بهمون بدیا!

باشه عزیزم

روزانه های ما یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:41

من بودم خیلی سخت بود تصمیم بگیرم البته نهایتش به این نتیجه می رسیدم که بهتره همینجا بمونم! بالاخره دولتیه و مزایا داره و پس فردا بالاخره ممکنه بچه ای باشه و مرخصی ای لازم بشه و وقت کم بیاد و این حرفها.

فیروزه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:55

سلام ... خوبی؟ ...
متاسفانه اوضاع و احوال مملکت به قدری بد و پیچیده شده که برای هر تصمیم گیری ساده ای هم باید کلی همه جوانب رو بسنجی مستانه ...
به نظر من توی این شرایط بد اقتصادی ، شاید لازم باشه که به کم پا روی دل و خواسته ات بزاری و جایی که امکانات خوبی داره رو دو دستی بچسبی ... حداقلش اینه که هر ماه و به وقا حقوقت رو میگیری ... شرکت های خصوصی زیادی هستند که چندیم ماهه حقوق ندارن بدن ! ...
البته در آخر باید گفت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند ... ایشالا که تصمیمت هر چی هست خیر باشه ...

نبات خانومی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:56

من تجربه ی کار دولتی نداشتم پس نمی تونم مقایسه شون کنم.
ولی اگر کار خصوصی قلمبه تر باشه حتما اونو انتخاب می کنم.

خانومی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:56 http://khanoomi.blogsky.com/

گاهی تردید و سخت کندن از جایی میتونه جلوی پیشرفت بیشتر در اینده رو بگیره
ولی همه چیز باید با فکر باشه و نه بی پروا

فیروزه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 09:58

۲ تا غلط! ... ۱۸
وقت ... چندین ...

فلفل بانو یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:07

سختت نیست از مزایات کم بشه ؟

ندا یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:10

منم مثل تو دودلم خانمی..البته فعلن مجبورم تو این کار قراردادی ام بمونم تا برام سابقه کار بشه.من اصلن کار اداری دوست ندارم.تمام تلاش وهدفمم اینه که برم به سمتی که دوست دارم .مطمئنم با کمک خدا موفق می شم.اصلن دلمم نمی خواد اینجا رسمی بشم.اون وقت تا ةخر عمر پام گیر می شه..چی بگم اولش آرزو داشتم که اینجا کار کنم.اما الان می بینم که کاراداری با توان و علاقه ی من جور در نمیاد.از همکار بدم نگو که چشم ندارن موفقیت آدمو ببینن.آدمای حسود تنگ نظر وبدبختی که تو حصاری که دور خودشون کشیدن اسیرن..

صمد یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:14 http://samaddaneshmand.blogsky.com/

دیگر...

آنها دور هم می نشینند و گپ می زنند و راجع به مشکلاتی که دارند صحبت می کنند. اکثر آنها از وضعیت موجود ناراضی هستند و همیشه مقایسه ای انجام می دهند با دوران قبل از بهمن 57 و بعد از آن و به خصوص که حالا دیگر هیچ...

هر کسی درد و رنجی دارد که اگر به دقت پای صحبتهایشان نشست می توان دید تا عمق وجودشان رخنه کرده است و چه اثرات ناگوار روحی روانی بر جای گذاشته است که این خود بر سلامتی جسم نیز اثر گذدار است.

غزل یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:17

با نظر فیروزه کاملا موافقم البته شرکتهای دولتی هم هستن که چند وقته حقوق ندادن اگر اون شکرت خصوصی جای مطمئنی هست و کاملا مطمئن هستی برو وگرنه همینجا بمون البته با تخصصی که داری همه جا برات کار هست
امیدوارم موفق باشی خبرشو حتما بده
یک چیزیم بگم به دلت رجوع کن و بهش عمل کن

متولد ماه مهر یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:18

سلام
اگر نظر من رو بخواهی به نظرم خوب نیست که تو و شوهرت یک منبع در آمد داشته باشید مثلا اگر اون شرکت خصوصی بهتون حقوق نده هر دو بی پول می شوید پس عاقلانه ترین راه اینست که همینجا بمونی با این اوضاع مملکت.

ترانه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:24 http://zendegihaa.blogspot.com

من خودم کارم دولتی ه. به نظرم کار دولتی بهتره. اگه فرصت شد ، با همسری روی پرو‍ژ ه های دیگه کار کن که یاد بگیری مثل گذشته.

سعید یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:28 http://www.khatesevom.blogfa.com

سیلوت یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:30 http://innamanam.wordpress.com

من که اعتقاد دارم کار دولتی آدم رو منفعل میکنه،آدم تا جوونه بهتره تو جاهای خصوصی کار کنه که باتجربه بشه سن که بالاتر رفت سوئیچ کنه به جاهای کم تنش تر و آرومتر.
به هر حال موفق باشی خانوم

کورال یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:32 http://carpediem.blogfa.com

تغییر باعث پیشرفته...
اما ببین با درست تداخل نداشته باشه...

هانیه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:39 http://aztobato.persianblog.ir

به نظر من که هیچ چیز و هیچ چیز بیش‌تر از این ارزش نداره که به کارت علاقه‌مند باشی و احساس رضایت کنی... به نظرم فقط در این صورته که می‌ارزه آدم از زندگی‌ش بزنه و کار کنه، البته ما خانوم‌ها ها!

هانیه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:39 http://aztobato.persianblog.ir

در ضمن ممنون بابت تبریکت عزیزم. من که پایه‌ی هر گونه صبحونه‌ای هستم!

هیما یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:50 http://www.hima77.blogfa.com

کار دولتی رو بچسب ... همه دنبال کار دولتی و استخدام رسمی ان
توی این شرایط همچین کاری اشتباهه محضه

الی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 10:57 http://xxliliomezardxx.blogfa.com

خانمی درسته که کار دولتی ممکنه آدم رو منفعل کنه یا اونجور که میخوای نباشه زیاد جای پیشرفت نداشته باشه اما هیچ هیچ آدم خیالش راحته تحت ر شرایطی اقلا سر ماه به ماه یه میزان نعینی حقوق داری من تو یه اداره دولتی شاغلم و کلی از دوستام تو جاهای خصوصی ممکنه ماره خصوصی بهتر باشه ولی معمولا اثاثشون اینجوریه که گاهی ممکنه چند ماه به چند ماه هم حقوق ندن اونقت میخواین چیکار کنین خواهر خوده من الان همچین شرایطی داره و زندگیشون سخت شده واقعا علی الخصوص که الانم همه دنباله کار دولتی هستن حداقل امنیت شغلیش از خصوصی که بیشتر هستش

سیندخت یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 11:03

این یه تصمیم شخصیه که خیلی خوب باید جوانبشو بسنجی وگرنه پشیمونی برای هم رفتن هم نرفتن میتونه اذیت کننده باشه...
من نمیدونم کجایی یا به هر حال چه میکنی...منتها همه دارن خودشونو میکشن برای کار در سازمانهای دولتی...درسته آرامش مهمه ولی برای تویی که عادت به مزایای این سازمان داری یه جورایی به نظرم سخته! اونم شرکتهای خصوصی که اصلا اعتباری به قولها و تعهداتشون نیست...
به هر حال امیدوارم هر انتخابی داری شایسته ترین باشه برات

هلی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 11:35

مستانه جونم برات خصوصوی میذارم

هلی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 11:36

کاش میشد خصوصوی گذاشت میخواستم تجربه خودمو بگم خبرم کن

ستاره یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 11:57 http://mygreendream.persianblog.ir

من کارم رو از یه شرکت خصوصی شروع کردم و الان تو یه شرکت دولتی مشغول به کارم. اما الان منتظر یه فرصت و موقعیت خوبم که برم شرکت خصوصی. تو شرکت خصوصی می شه کار یاد گرفت اما تو شرکت های دولتی جز پارتی بازی و پشت سر هم حرف زدن و موقعیت دیگران رو خراب کردن چیزی ندیدم

پاییــــزبان یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 12:03 http://paeeezbaan.blogfa.com/

راستش مستانه یادت باشه آدم همیشه اینرسی داره و از تغییر می ترسه...کار خصوصی یه خوبییایی داره و کار دولتی یه خوبی ایی ولی کار دولتی الان تو جامعه ی ما بهتره...

پرین یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 12:12

والله من تجربه کاری ندارم! نه تو خصوصی نه تو دولتی
ولی یکی از دوستام که تو شرکت خصوصی کار میکنه مشکلاتشو دیدم! دولتی هایه چیزیش خوبه که سرماه حقوقت رو داری ولی خصوصی ها نه اعتباری بهش نیست یه ماه میدن شاید دوماه ندن
در هر صورت تصمیم با خودته!

بانو یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 12:13 http://savoy.persianblog.ir

سلام عزیزم
راستشو بخوای خواستم بنویسم یه اعصاب اروم و
یه ارامش واقعی دلنشین تر و مهمتراز هرچیزیه اما
.. خب دردرست بودن جمله بالا هیچ شکی نیست اما نباید فراموش کنیم که مسائل مادی هم خیلی مهمه و اصلا اگه جنبه ی مالی زندگی بلنگه قطعا
ارامش هم دستخوش طوفان و تلنگر میشه ..
بنابراین بنظرمن بهتره حسابی سبک وسنگین کنی مستانه جون .. ببین امنیت شغلیت کجا بیشتره و خیلی موارد دیگه که خودت خیلییییییییی بهتر از من میدونی ..همه رو درنظربگیر و بسنج و بعد تصمیم بگیر و وقتیم که تصمیم گرفتی دیگه تردید و شک به خودت راه نده و بایست روی تصمیمت چراکه با فکر و دقت گرفتیش و خواست تویه و همه جوره باید پای خواستت بایستی و همه عواقبشو هم قبول کنی .
امیدوارم درست تصمیم بگیری عزیزدلم
موفقیت و خوشبختی تو قطعا ارزوی قلبی منه

آزاده یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 12:42 http://dalanebehesht.blogfa.com

عزیزم هر جا که احساس رضایت داری همونجا باش..

خانم سین یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 13:15

چی شد؟

نارنجدونه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 13:36

منم میگم دولتی بهتره یه استخاره هم بگیری بد نیست

دزی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 13:48

هر جا که آرامش بیشتری داری برو همونجا
چون مسائل مادی رو با کم و کاستش تحمل کردن بهتر از مسائل روحی و تحمل کردن یه سری آدما است

زهرا یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 14:15

من که میگم ادم تو اداره د.لتی کار کنه بهتره.شوشو جونه من تویه شرکت خصوصی کار میکنه.تو کاره راه و جاده سازیه.در حده خفنگ در مورده کارای کامپیوتری وارده.اما میدونی ۴۴۰ میگیره.ای لجم میگیره.تو اداره ما که یه جای دولتی طرف هیچی بارش نیستا اما حقوقش ۷۰۰تومنه.خدایی این درسته؟تازه شم شرکتای خصوصی هیچ مزایایی نداره روزه زنو مردو اعیادو...............اما ادارات دولتی داره.شرکتای خصوصی مرخصیه استعلاجی نداره اما دولتی داره.شرکتای خصوصی حتما باید ساعاته اضافه کاریتو پرکنی تا بهت پول بدن اما ادارات دولتی یه پولی به عنوانه اافه کار هست.بازم مزایای اداراته دولتیو بگم یا بسه؟
حتما با این سخنانه همچون در بنده شما همین جا ماندگار خواهی شد مگه نه؟

اسیه یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 16:30

ادم اگه از کارش راضی نباشه به جایی که م یخواد نمیرسه

سوفی یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 18:57 http://sophie-88.blogfa.com/

خوب بعضی وقتا آرامش و امنیت می ارزه به حقوق و مزایای مادی !!
امیدوارم موفق باشی عزیزم..

زنجبیل یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 21:15

والا من نمیدونم چی بگم ! من انقدررررررررر از برنامه نویسی بیزارم که اگه سه برابر حقووقم بدن نمیرم ! اصلا کابوسه برام باگهای برنامه و اون ارورهای وحشتناک که خواب و از ادم میگیره . ولی این محدودست سفر چیه الان دیدم؟ یعنی حق نداری ازاده بری؟ اگه اینجوریه که من حاضر بودم برنامه نویسی هم بکنم ولی جایی زندانی نباشم !!

خودمم دوشنبه 19 بهمن 1388 ساعت 02:01 http://www.mandalayz.blogspot.com

کاری رو که دلت میگه رو انجام بده و اصلن بهش شک هم نکن

سایه دوشنبه 19 بهمن 1388 ساعت 08:59 http://didarema.persianblog.ir

میدونی مستانه این خیلی بستگی به روحیه خودت داره . فقط بدون مزایای شرکت خصوصی ممکنه مثل اداره دولتی نباشه و ممکنه مجبور باشی گاهی تا دیروقت بمونی واسه کار . ولی اگه مزایا خیلی برات مهم نیست میتونی بری و چی بهتر از این که همکار متین میشی . ضمنا تو محیط خصوصی محیط خیلی صمیمی تره .

تریم جمعه 30 بهمن 1388 ساعت 22:49

ba salam

تریم جمعه 30 بهمن 1388 ساعت 22:51

من خودم هم تو این دور راهی گیر کردم واقعا سخته کمک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد