مشکلات من و قطره!


روز زایمانم به توصیه دکتر یه شیشه روغن کرچک گرفتم که بخورم. نوع اسانس‌دارش رو گرفتم که خوشمزه‌تر باشه و خوردنش راحت‌تر. وحشتناک بود. انگار که یه شیشه عطر چرب رو مجبور باشی بخوری. هنوز هم از فکر کردن بهش حالم بد می‌شه. بدمزه‌ترین چیزی بود که تا حالا خورده بودم.


از پونزده‌روزگی علی به توصیه دکتر یه قطره آ+د گرفتیم که بهش بدیم. چند روز بهش دادم. دیدم هر روز عکس‌العملهای بدتری بهش نشون می‌ده و موقع خوردنش ادا درمیاره. یه قطره‌اش رو چشیدم ببینم چه مزه‌ایه که چشمتون روز بد نبینه. مزه همون روغن کرچک کذایی رو می‌داد. راستش دیگه دلم نیومد بهش بدم.


بعدش به توصیه‌های توی اینترنت براش قطره مولتی‌ویتامین گرفتیم که جایگزین آ+د کنیم. اولین قطره چکون رو که خورد، ظاهرا مشکلی نداشت. ولی هنوز یک دقیقه نگذشته بود که تمام شیری رو که توی کل روز خورده بود(!) بالا آورد و تا شب هرچی شیر می‌خورد دیگه سیر نمی‌شد.


خلاصه که من موندم مستاصل و مردد که چی بهش بدم و چی کار کنم. اصلا اگه ندم چی میشه؟ مگه مامانهای ما از این چیزا به خوردمون می‌دادن؟

 

نظرات 23 + ارسال نظر
زهرا چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 08:56 http://zizififi

اخی نی نی طفلک..شرمنده مستانه جونم من تجربه ای در این باره ندارم اما اگه فکر میکنی این داروها براش لزومی نداره بهش نده.البته قبلش با دکترش مشورت کنی بهتره..راستی فقط با شیر خودت تغذیه اش می کنی؟؟؟اگه این جوریه که نیاز به مولتی ویتامین نداره..برای دریافت ویتامین دی هم می تونی گاهی لختش کنی و زیر افتاب بخوابونیش..فکر کنم چون بچه تو این فصل به دنیا اومده میخان که از طریق این شربتا ویتامینشو تامین کنه

فقط شیر خودم رو بهش می دم. ولی دکترها می گن شیر مادر ویتامین آ و د رو کم داره و به همه هم توصیه می کنن و ربطی به فصلش نداره.

فیروزه چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 09:12

انگار بچه داری در عصر تکنولوژی خیلی سخت تره از زمان های قدیم ...
برای منم سواله زمان ما از این چیزا نبود که
میگم نمیشه که یه چیزایی که آ و د داری بخوری تا از طریق شیر به علی برسه؟ یا کلا سیستم بدن مادر جوریه که آ و د از هیچی جذب نمی کنه؟!
راستی یه چیزی بگم که مامانم به تازه مادر های اطرافم همیشه میگه .شایدم خودت بدونی . آب هویج تازه بگیر و با شیر قاتی کن و روزی ۲-۳ لیوان بخور . شیر رو زیاد می کنه و خیلی هم مقوی میشه برای گل پسری .

فیروزه چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 09:15

البته بگما که آب هویج تازه فقط تا ۱ ساعت خاصیت داره . بعدش اینگار که داری آب رنگی کیخوری . برای همین خیلی مهمه که تازه به تازه بگیری و مصرف کنی تا ویتامین هاش از بین نره .
یه ترکیب معجزه آسای دیگه یادم اومد . البته نتیجه اش رو روی شیر مادر نمی دونم چیه برای بدن خیلی مفیده . یک عدد سیب یک عدد هویج و یک عدد چغندر (همون لبو . البته منظورم خامش هست) رو آب بگیر و بخور . سرشار از آنتی اکسیدانه و مقاومت بدن رو زیاد می کنه در فصل سرما .

دختر بزرگه بابایی چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 09:20

سلام.
مستانه جون اتفاق بدی نمیفته اگه نخوره. پسر من هیچ مدل قطره ای نخورد نه مولتی ویتامین نه آ+د نه آهن نه ترکیب اهن و مولتی. فقط چند باری که به زور خواستم بدم اونم حتی شده بعد از ۲-۳ ساعت همش رو برگردوند و الان هم دندونهای جلوش به خاطر همون ۳ دفعه زورکی سیاه شده. ایشالله بعدا که به غذا افتاد با خوراکی براش جبران میکنی.

فلفل بانو چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 12:51

آره چون من خیلی ریز بودم به منم کوچولو بودم مولتی ویتامین میدادن
مامانم میگفت شیرم رو میدوشیدم تو شیشه بعد قطره رو میریختم توش حسابی تکون میداده تو خواب و بیداری که متوجه نبودم ظاهرا چی میخورم !میداده میخوردم
ظاهرا کارساز بوده
البته میدونی که اگه چیزهای مقوی بخوری تو شیرت تاثیر میزاره
سعی کن تحقیق کنی چی بخوری که شیرت مقوی تر بشه
مثلا حتما مولتی ویتامین بخور چون از راه شیرت به بدن علی کوچولو هم میرسه

فلفل بانو چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 12:54

این قطره ها به نظر من بیشتر برای بچه های شیر خشکی هستش که طفلکی ها ماماناشون شیر ندارن

ماهی خانوم چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 13:32 http://gozareroozha.blogfa.com

من هم دادم میدونم چی میگی. اما مارک"الهاوی" رو بگیر. خیلی خوبه. راحت میخوره. درضمن اون چربی باعث کار کردن شکمش میشه. ویتامینشو حتما بده. بدنشو در برابر بیماریها قوی میکنه. این مارکو که گفتم از همه بهتره. طعمش هم خوبه و ایشالا راحت میخوره

فاطمه چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 13:37

مامان مستانه عزیز! می شه توی قالب وبلاگ اونجا که عکس یه خونه گذاشتی رو بذاری آدرس الآنت؟؟ هر بار روش کلیک می کنم می ره توی بادبادک فیلتر شده!

ماجراهای مریمی چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 15:25 http://merrymiriam.persianblog.ir/

اینا رو نمی‌دونم ولی قطره‌ی آهن رو اگر دکتر گفت بده، حتما بده. خیلیا میگن دندونای بچه رو سیاه می‌کنه ولی بعدش می‌تونی بهش آب بدی که دندونا ش تمیز شه همون موقع. البته نی‌نی الان دندون نداره - عزیززززززمممم - ولی کلا یادم اومد یهو. گفتم بهت بگم.

دختر آبی چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 15:59

منم تجربه ندارم. ببخشی عزیزم

نسترن چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 16:48

عزیزم اصلا کوتاه نیا . طعمشو عوض کن . خارجی بگیر . جزو واجباته و تا ۲ سالگی باید بهش بدی . هرجور که شده . مامان های ما هم می دادن . سانستول و چیزای دیگه که اون زمان بود . جنگیدن با بچه سر دارو و قطره و این چیزا یه بخش بزرگی از بچه داریه . پس تسلیم نشو به این زودی !

خاتون چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 23:19

خوردنش مهمه عزیزم همون مارک الهاوی رو بگیر خوبه بو نمی ده و رقیق هم هست اگر مولتی ویتامین بی بی جوس هم گیرت اومد خوبه فقط تعداد قطره اش فرق می کنه باید بیشتر بدی . ما مان های ما هم بهمون می دادن این قطره رو اگر توی افتاب ببریش هم. خوبه ولی چون الان هوا سرده و بچه رو می پوشونی نمی تونی خیلی از طریق افتاب ویتامین د تامین کنی در نتیجه ریسک نکن و حتما بهش بطه که خدای نکرده دچار نرمی استخوان نشه

آنا پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 01:44 http://annakhanoom.persianblog.ir

یعنی شک نکن مستانه جون.هر جور شده بهش بده.تازه از این به بعد موقع دندون درآوردن میفهمی که جزو واجباته

گل نسا پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 01:46 http://Purelove.blogsky.com

آخییییییییییییییی چه بامزه است که نوزاد ها هم میتونن مزه ها رو تشخیص بدن!! من فکر میکردم بیشترش اکتسابی باشه!
منم تجربه ندارم!
میشه رمز پست جدیدت رو به منم بدی دوستم؟

تینا پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 03:55 http://yerooz-yejaei.blogfa.com

سلام مامان مستانه. ایشالا همیشه تن هر سه تاتون سالم باشه والا منکه خودم تجربه ای ندارم اما دختر عمم که کوچولوش الآن 7ماهشه بهش میداد از این قطره ها و هنوزم میده. میگفت دکتر گفته حتما باید بدی! قطره آهنم از وقتی دندون دراورده میریزه ته دهنش بعدشم بلافاصله یا از شیر خودش یا یکم آب بهش میده که اگه یه وقت به دندوناشم رسیده باشه سیاه نشن. راستی منم رمز میخوام

هانیه پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 10:31 http://aztobato.persianblog.ir

وای من این چیزا رو می‌شنوم می‌ترسم! اصلاً از این چیزا بلد نیستم.
مستانه من دیر رسیدم رمز پستای قبلی رو به منم میدی؟

آلما پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 12:05

متاسفانه در این زمینه من تجربه ای ندارم

ژرفا پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 17:29

سلام مستانه جون
من هر وقت برای پسرم قطره میدادم اولش خودم چک میکردم بعضی هاشون چربن و بد مزه اما قطره با مارک الحاوی چربیش کمتره وخوش طعم تره
امیدوارم علی کوچولو این طعمو بپسنده پسر من که دوست داشت.

ژرفا پنج‌شنبه 18 آبان 1391 ساعت 17:31

راستی منم دوست دارم پستای رمز دارتو بخونم
اگه دوست داشتی برای منم بفرست

ریحان جمعه 19 آبان 1391 ساعت 14:08 http://www.manoshosho.mihanblog.com

من که حالم از همه مدل شربت و دارو به هم میخوره بیچاره بچه ها

محیا جمعه 19 آبان 1391 ساعت 16:17 http://yaddashthayemahya.persianblog.ir

سلام
احتمال می دادم پستهای رمزی تنها برای خودت باشند
من هم دوست دارم رمزت رو داشته باشم
لطفن
:)

فرزانه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:50 http://www.ilovemyson.blogfa.com

سلام
با تاخیر .. تولد پسرتون مبارک
همه ی بچه ها چه اونایی که از شیر مادر تغذیه می کنند و چه بچه هایی که با شیر خشک باید تا سن دو سالگی از قطره اهن و مولتی ویتامین استفاده کنند.
هر چقدر هم شما تغذیه خوبی داشته باشی بازم هم ممکنه فرزندتون دچار کمبود اهن و سایر ویتامین ها بشه
در کشورهای غربی شیر و سایر محصولات غنی شده هستند و مادر و بالطبع کودکی که می تونه غذا بخوره این ویتامین ها رو دریافت می کنه اما ایران ......
روزانه باید حدود 400 واحد بین المللی ویتامین D دریافت کنند و میزان مصرف نوع ایرانی و خارجیش با هم متفاوته.
اگر خدای نکرده دچار کم خونی بشه به این راحتی جبران نمیشه و اسیب های جدی به سلامت جسم و رشد عقلیش میزنه .
نگران دندونهاش هم نباش من تا دوسالگی به پسرم قطره اهن و مولتی ویتامین دادم خدا رو شکر اصلا دندوناش خراب نشد و هیچ مشکلی پیدا نکرد
نهایتا بهتره با دکترش مشورت کنی و با تست کردن چند مارک ببینی با کدوم مارک سازگاری داره
برقرار و مهربان باشید

آری یکشنبه 5 آذر 1391 ساعت 23:12 http://ary-f.blogfa.com

مستانه جون لطفاً خود دکتری رو بزار کنار و یه دکتر خوب واسه بچت انتخاب کن و هر چه تجویز میکونه رو به بچت بده بعضی چیزها بد مزه هستن ولی برا سلامتی واجبن با سرنگ میتونی قطره رو باشیر یا یا آب قند یا آب مخلوط کنی که حالش رو بد نکنه
ضمناً حواست باشه وقتی بچت دندون در آورد مولتی ویتامین رو ته حلقش بریزی که بدجوری مولتی ویتامین دندون ها رو خراب میکنه
یه مادر خوب گاهی به نظر خشن میاد اما به نتیجه کار فکر میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد